آفتاب
مدیرکل راه آهن خراسان:

کاهش زمان سیر قطارهای مسافری تهران مشهد در نوروز 96

کاهش زمان سیر قطارهای مسافری تهران مشهد در نوروز 96

مشهد-ایرنا-مدیرکل راه آهن خراسان گفت: مدت زمان سیر قطارهای مسافری معمولی درمسیرتهران - مشهد از13ساعت و 30 دقیقه فعلی به کمتر از10 ساعت درایام تعطیلات نوروز 96 کاهش می یابد.

هادی ضیایی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش زمان سیر قطارها با اعمال مدیریت سرعت قطارها و نیز میزان توقف آنها در ایستگاهها عملی خواهد شد.
وی اضافه کرد:‌ یک میلیون و 615 هزار صندلی برای مسافران در قطارهای نوروزی پیش بینی شده که از این تعداد 730 هزار صندلی برای جابجایی مسافران نوروزی و زائران امام رضا(ع) به مشهد مقدس اختصاص یافته است.
وی گفت: در این ایام 42 درصد ظرفیت صندلی قطارها و 50 درصد تعداد قطارهای برنامه ریزی شده درشبکه ریلی کشور به مشهد اختصاص یافته وهموطنان می توانند در مسیرشهرهای تهران، تبریز،کرمان، یزد، شیراز،اهواز و بندرعباس به مشهد و بلعکس اقدام به انتقال خودوری خود به مقصدهای مورد نظر نمایند.
ضیائی مهرخاطر نشان کرد: شبکه ریلی کشور و زیرساختهای لازم برای انتقال زائران کربلا آماده است و فقط باید یک متولی دربخش خصوصی ویا سازمان حج و زیارت برای اعزام زائر درمسیرترکیبی مشهد-کربلا اعلام آمادگی نماید.
قطار ترکیبی مشهد-کربلا مسافرین را بوسیله ناوگان و مسیرریلی جمهوری اسلامی ایران ازمشهد به مرزشلمچه منتقل کرده وسپس زائرین مسیر30 کیلومتری این مرز تا شهر بصره را با اتوبوس طی می کنند ودرنهایت راه آهن عراق زائرین را ازبصره به کربلا معلی منتقل خواهد کرد.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشوربه خود اختصاص داده است.
بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافران در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به حدود 50 تا 54 درصد کشور می رسد.
به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون و 150 هزار مسافر در مسیر راه آهن مشهد جابه جا می شود و روزانه نیز 76 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر رفت و آمد می کنند.
6012/3221خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1635149

وبگردی