آفتاب
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ تأکید بر انسجام فرهنگی

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ تأکید بر انسجام فرهنگی

قم - معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه نیازمند نشاط است و کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی حسینی قبل از ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در سالن شهید آوینی این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه رسالت وزارت ارشاد توسعه فرهنگ و داشته‌های تاریخی مردم ایران است، بیان کرد: اعتدال در حوزه فرهنگ از اولویت‌های وزارت ارشاد است و این نهاد قصد ورود به حواشی را ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ریل‌گذاری وزارت ارشاد حرکت در حریم دین و مذهب تشیع و حوزه است، بیان داشت: تبعیت از مراجع تقلید و عدم عبور از خط قرمزها از جمله اولویت‌های این نهاد است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: چنانچه در حرکت در مسیر تعیین شده اشتباهاتی هم رخ بدهد قطعا از روی عمد نیست و در هر حال انسان دچار خسران هم می‌شود.

وی در ادامه به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم اشاره و بیان کرد: در این سفر آیت الله العظمی وحید خراسانی از وزیر فرهنگ ارشاد درخواست داشتند تا روز شهادت امام حسن عسکری(ع) به عنوان روز تعطیل در تقویم کشور باشد که این موضوع در هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید که این امر برگ زرینی در پرونده وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پرهیز از ولنگاری‌های فرهنگی و افراط‌ها

حسینی با تأکید بر پرهیز از ولنگاری‌های فرهنگی و افراط‌ها و همچنین مد نظر قرار دادن عقلانیت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: ما به دنبال انسجام فرهنگی هستیم و معتقدیم اگر جامعه بخواهد به سمت فرهنگ والای اسلامی و ایرانی حرکت کند نیازمند این انسجام است.

وی در ادامه بر لزوم پیوند حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: افرادی که در دانشگاه و کسانی که در حوزه علم آموزی کرده‌اند باید با یکدیگر منسجم شوند تا بتوانند با همکاری یکدیگر جامعه را به سمت جلو حرکت دهند.

قم - معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید تلاش کرد تا این نظام و حکومت با همه ابعاد آن به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر(عج) سپرده شود و باید در این زمینه تلاش و کوشش کرد و شهدای ما که خون خود را در راه انقلاب و نظام داده‌اند از ما طلبکار هستند و کسی نباید بایستد و تلاش نکند.

وی با تأکید بر اینکه مبنای حرکت ما شرع و قانون است، ابراز داشت: همان گونه که به عنوان مثال در شهادت حضرت زهرا(س) نیار به ذکر مصیبت است در میلاد ایشان هم نیاز به شادی و نشاط است و کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد.

کد N1634978

وبگردی