آفتاب

بررسی عواملی که بازی را به جنجال کشید / ٤ تصمیم بحث برانگیز فغانی

 بررسی عواملی که بازی را به جنجال کشید / ٤ تصمیم بحث برانگیز فغانی

علیرضا فغانی بدون‌شک بهترین داور ایران در شرایط فعلی است و دپارتمان داوری گزینه دیگری را برای این بازی حساس نداشت.

١- علیرضا فغانی بدون‌شک بهترین داور ایران در شرایط فعلی است و دپارتمان داوری گزینه دیگری را برای این بازی حساس نداشت. فغانی هم سعی می‌کرد بازی را از همان ابتدا مدیریت کند و کمتر اخطار بدهد. او حتی سعی کرد بازی را متوقف نکند و روی خطاهای جزیی نیز آوانتاژ می‌داد. در نیمه اول تقریبا قضاوت فغانی مناسب بود و روی گل‌ها نیز مشکل خاصی دیده نشد.
٢- در نیمه دوم بازی از آنجایی به جنجال کشیده شد که محسن مسلمان به سمت بازیکنان استقلال حمله ور شد و چند بار فغانی به او تذکر داد. تذکر هم یک بار می‌شود و دفعات بعدی باید این بازیکن اخطار می‌گرفت. همین موضوع باعث شد تا درگیری‌ها در ادامه بیشتر شود و بازی دچار مشکلاتی در دقایق پایانی شد. تنش‌های پایان بازی دقیقا از همان حرکت مسلمان استارت خورد.
٣- مهدی رحمتی از نظر من هم بی جهت خودش را روی زمین انداخت اما ذات چنین مسابقه‌ای این حرکات را می‌طلبد. با این حال حتی اگر داور تشخیص داده که دروازه بان خودش را بی‌جهت روی زمین انداخته،‌ باید بازی را متوقف می‌کرد چون داور پزشک نیست که متوجه همه چیز شود و تشخیص دهد که بازیکن مصدوم شده یا خیر. با این حال یک تیم نمی‌تواند بدون دروازه بان به کارش ادامه دهد و داور باید بازی را متوقف می‌کرد و از دروازه‌بان می‌خواست بلند شود و به او تذکر یا نهایتا اخطار می‌داد. این مسائل درایت می‌خواهد که از فغانی باتجربه انتظار بیشتری دراین‌باره داشتیم.
٤- هیچ‌کسی به جز داور نمی‌تواند در امر قضاوت دخالت کند و سیدجلال حسینی بی جهت به سمت رحمتی حمله‌ور شد. کاپیتان پرسپولیس در تمام مسابقات دنبال این مسائل است. البته اخراج رحمتی روی درگیری‌های به وجود آمده درست بود و از او که بازیکن خوش اخلاقی است،‌ انتظار بیشتری می‌رود. داور باید جلوی درگیری‌های داخل دروازه را می‌گرفت. حسینی هم روی صحنه اخراج رحمتی بزرگ‌نمایی کرد و به نظرم داور باید در آخر بازی او را هم به خاطر رفتاری که داشت، اخراج می‌کرد.
٥- روی گل دوم پرسپولیس سیدجلال حسینی روی بازیکن استقلال خطا کرد و قبل از به ثمر رسیدن گل داور باید خطا اعلام می‌کرد. بنابراین گل دوم پرسپولیس درست نبود و در دقایق پایانی فغانی روی این صحنه دید خوبی نداشت و درست تصمیم نگرفت.

روزنامه شهروند
کد N1634388

وبگردی