آفتاب
در نیمه نخست سال جاری انجام شد:

تولید ۵۰ میلیون دز واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی

تولید ۵۰ میلیون دز واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی

کرج - معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی از تولید ۵۰ میلیون دز واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی خبر داد که باعث جلوگیری از خروج پنج میلیون دلار ارز از کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اسحاقی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید واکسن های آبله گوسفندی و آبله بزی در موسسه رازی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۲ میلیون و ۳۴۶ هزار دز واکسن آبله گوسفندی در این موسسه تولید و توزیع شده است.

وی در ادامه از تولید و توزیع ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار دز واکسن آبله بزی در نیمه اول سال ۹۵ خبر داد و افزود: بر این اساس با توجه به تولید این واکسن ها در موسسه رازی که سبب عدم واردات این محصول شده، از بیش از ۵ میلیون دلار خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه این بیماری توسط پشه و حشرات گزنده منتقل می‌شود و البته بادهای موسمی نیز توانایی انتقال این بیماری را دارند، گفت: واکسن مقابله کننده با این بیماری، واکسن آبله بزی و گوسفندی است که برای کنترل بیماری لمپی اسکین در گاو با دزی ۱۰ برابر بیشتر از هر واحد واکسن گوسفندی به گاو آلوده به این بیماری تزریق شد.

اسحاقی خاطرنشان کرد: بیماری لمپی اسکین درمان خاصی ندارد و برای مقابله با این بیماری باید دام‌های سالم را واکسینه کرد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی یادآور شد: آزمایشگاه آبله بزی موسسه رازی به عنوان آزمایشگاه مرجع بین المللی محسوب می شود.

کد N1634024

وبگردی