آفتاب

خانه جوان در همه استان‌ها ایجاد می‌شود

خانه جوان در همه استان‌ها ایجاد می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر در مرکز استان‌ها ۱۳ خانه جوان وجود دارد که بنا داریم در یکی دو ماه آینده در بقیه مراکز استان‌ها نیز خانه جوان تاسیس شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در مورد اقدامات انجام شده در حوزه جوانان گفت: طبق آخرین گزارش از بانک مرکزی حدود ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی امسال به جوانان پرداخت شده و ۲۰۰ هزار فقره هم تعیین شعبه شده و تا پایان سال ۹۵ پرداخت می شود.

وی افزود: تاسیس مراکز مشاوره ازدواج که وجود آن در تحکیم بنیان خانواده بسیار تاثیرگذار است از تاکیدات ماست و در هفته گذشته بیش از ۷۰ مورد مجوز صدور این دفاتر صادر شده که ۲ برابر افزایش داشته است. همچنین در مرکز استان ها ۱۳ خانه جوان وجود دارد که بنا داریم در یکی دو ماه آینده با هماهنگی ادارات کل استان ها و مسئولین استانی در بقیه مراکز استان ها نیز خانه جوان تاسیس شود. این مراکز محل تجمع جوانان است که باعث بحث، تبادل نظر، همفکری و تعامل جوانان با دستگاه های اجرایی برای ایجاد شرایط مناسب جهت حل مشکلاتشان می شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: تلاش دولت برای راه اندازی سازمان های مردم نهاد (سمن ها) تا به امروز به تشکیل ۱۵۰۰ سمن منجر شده است در حالی که تا ۳ سال پیش تعداد آنها کمتر از ۵۰ مورد بود و پیش بینی می شود تا پایان دوره اول دولت تدبیر و امید به ۲۰۰۰ سمن برسیم.

سلطانی فر که در رادیو جوان سخن می گفت، در پایان تاکید کرد: ما در حال انتقال قدرت از نسلی به نسل دیگر هستیم و سازمان های مردم نهاد شرایط بسیار خوبی برای حضور و مشارکت و استفاده از ایده و اندیشه جوانان فراهم می کنند و کمک می کنند جوانان نسل جدید مانند نسل قدیم حافظ دستاوردهای انقلاب باشند.

 

کد N1633857

وبگردی