آفتاب

طرح فاضلاب تهران به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم معرفی می شود

طرح فاضلاب تهران به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم معرفی می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از معرفی طرح ها و پروژه های این شرکت به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم (AF) برای برخورداری از امکانات مالی و تسهیلات این صندوق خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت فاضلاب تهران، «اصغر ریاضتی» روز یکشنبه اظهار داشت: از میان طرح های این شرکت و با هماهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، چهار پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق یاد شده، معرفی می شود.
وی ادامه داد: طرح های تولید برق از خطوط اصلی فاضلاب، طرح جداسازی و ذخیره سازی دی اکسید کربن (CCS) در نیروگاه بیوگازتصفیه خانه های فاضلاب برای تولید گاز کربنیک جامد(یخ خشک)، مطالعات مدیریت لجن تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران و بازیابی متان و تولید همزمان برق و حرارت از تصفیه فاضلاب برای معرفی به این نهاد انتخاب شده اند.
صندوق بین المللی سازگاری تغییر اقلیم (AF) از نهادهای سازمان ملل متحد است که در سال 2001 برای تامین مالی پروژه ها و برنامه های سازگاری کشورهای در حال توسعه عضو پروتکل کیوتو که در زمینه اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی آسیب پذیرند، تاسیس شد.
ریاضتی درباره علت استفاده از منابع صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم توضیح داد: شرکت فاضلاب تهران به عنوان یک شرکت اجرایی با فعالیت های محیط زیستی، بهره گیری از مشارکت های بخش های غیردولتی و بین المللی را دنبال می کند.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به ظرفیت های موجود در شرکت فاضلاب و با شناسایی نهادهای بین المللی، در تلاش هستیم تا برای تامین منابع مالی مورد نیاز برخی از پروژه ها از شیوه های حمایتی سازمان های بین المللی محیط زیستی استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، طرح فاضلاب تهران با اهداف حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی و تبدیل هزینه های سنگین درمان به هزینه های اندک پیشگیری از سال 1374 در گستره ای به مساحت ٧٠ هزار هکتار در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران و برای پوشش دادن ١١ میلیون نفر از جمعیت این شهر آغاز شد.
بیش از 9 هزار کیلومتر شبکه جمع آوری و 76 کیلومتر تونل فاضلاب رو در این طرح ساخته می شود.
این طرح با پیش بینی اعتباری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال (به قیمت سال 1392) در دست اجراست و با پایان آن بیش از ٩٠٠ هزار انشعاب فاضلاب و ٢٢ واحد تصفیه خانه ساخته می شود.
اقتصام **3065**2025**تنظیم کننده: محمد ملک دار **انتشار:لیلا جودی

اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
کد N1633839

وبگردی