آفتاب

ساخت مدال‌های المپیک ژاپن از الکترونیک‌های بازیافتی

ساخت مدال‌های المپیک ژاپن از الکترونیک‌های بازیافتی

همشهری آنلاین: الکترونیک‌های بازیافتی حاوی طلا و دیگر انواع فلزات هستند و برگزار‌کنندگان المپیک ۲۰۲۰ ژاپن نیز قصد دارند از همین منبع طلا، نقره و برنز برای ساخت مدال‌های این دور از رقابت‌ها استفاده کنند.

براساس گزارش لايو‌ساينس، برگزاركنندگان المپيك 2020 توكيو اعلام كردند تمامي مدال‌هاي اين دور از رقابت‌ها از مواد بازيافتي از قطعات الكترونيكي ساخته خواهند شد. دستور كار اين دور از بازي‌ها كه از آن به عنوان يك نقشه استراتژيك ياد مي‌شود، به صورت ويژه خواستار گنجاندن توسعه پايدار در تمامي جنبه‌هاي رقابت‌ها شده‌است.

برگزار‌كنندگان حتي قصد دارند از مردم ژاپن براي مشاركت در اين پروژه دعوت كنندو قطعات الكترونيكي از كار افتاده خود را به آنها اهدا كنند. هدف جمع‌آوري هشت تن فلز از زباله‌هاي الكترونيكي است كه پس از بازيافت به دو تن كاهش پيدا خواهند كرد و از اين حجم مي‌توان 5 هزار مدال مورد نياز براي رقابت‌هاي المپيك و پاراليمپيك را توليد كرد.

هر شهروندي كه قطعه‌اي را به اين بازي‌ها اهدا مي‌كند،‌بايد داستان آن ابزار را نيز بيان كند تا هشياري اجتماعي نسبت به مسائل زيست‌محيطي و توسعه پايدار به اين شكل افزايش پيدا كند.

شهروندان ژاپني از آغاز ماه آوريل مي‌توانند جعبه‌هاي ويژه جمع‌آوري را در بيش از 2400 شعبه فروشگاه‌هاي NTT DOCOMO در سرتاسر ژاپن،‌شركت گوشي موبايل كه با كميته المپيك همكاري مي‌كند، و همچنين در مراكز عمومي در ژاپن بيابند. روند جمع‌آوري اين زباله‌ها زماني كه وزن فلزات به هشت تن برسد به پايان خواهد رسيد.

کد N1632789

وبگردی