آفتاب

آنکارا و مسکو ، کمیسیون مشترک تشکیل می‌دهند

آنکارا و مسکو ، کمیسیون مشترک تشکیل می‌دهند

یک منبع آگاه در ارتش ترکیه گفت که در پی بمباران اشتباهی مواضع نیروهای این کشور در شمال سوریه توسط روسیه، آنکارا و مسکو کمیسیون مشترک تشکیل خواهند داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ منبعی آگاه در ارتش ترکیه گفت که مسکو و آنکارا به دنبال کشته شدن نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه، با هدف جلوگیری از تکرار چنین رویداد‌هایی در آینده کمیسیون مشترکی تشکیل خواهند داد.

وی گفت: «‌بدون شک این کمیسیون در پی این حادثه تشکیل خواهد شد. هر چند هدف، جلوگیری از رخداد‌های مشابه در آینده و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور است.»

این مقام آگاه علاوه بر این افزود که روابط روسیه و ترکیه باید به طور مثبت توسعه یابد چرا که «اطمینان حاصل کردن از برقراری صلح در منطقه از اهمیت فراوانی برای دو طرف برخوردار است.»‌

وی همچنین اضافه کرد: «ما به واسطه کشته شدن نیرو‌های خود بسیار ناراحت شدیم و برای سلامتی زخمی‌ها نیز دعا می‌کنیم. امیدواریم که چنین وقایعی دوباره اتفاق نیفتاده و منطقه بار دیگر و به زودی شاهد خروج گروه‌ تروریستی داعش باشد.»‌

این مقام آگاه افزود که آنکارا از اقدام‌ها و بیانیه‌های مقام‌های روس در خصوص کشته شدن نیرو‌های ترک در سوریه راضی است و آن را مثبت ارزیابی می‌کند.

وی همچنین گفت:« این حادثه به طور حتم دو کشور را در شرایط سختی قرار داده است. اما از همان ابتدا نیز نیروهای مسلح ترکیه مواضع آگاهانه و قابل اتکایی اتخاذ کردند. تماس‌های لازم با طرف روسیه در سطح رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر گرفته شده است.»   

 

 

کد N1631555

وبگردی