آفتاب

شهادت پنج هزار ورزشکار در دوران دفاع مقدس

شهادت پنج هزار ورزشکار در دوران دفاع مقدس

ساری - ایرنا - رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت که جامعه ورزشی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پنج هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار داوود آذرنوش روز پنجشنبه در پنجمین یادواره سرداران و 155 شهید ورزشکار شهرستان آمل افزود : این ورزشکاران شهید به صورت حرفه ای در 33 رشته مختلف ورزشی فعال بودند.
وی گفت : شهدای ورزشکار رشادت‌های بسیار زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند و در حال حاضر این مهم ضروری است تا همه ورزشکاران در کشور با روش و نحوه زندگی این شهیدان آشنا شده و رفتار آنها را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
آذرنوش با تاکید بر اینکه شهدا برای سربلندی کشور و ملت حماسه‌های بسیار زیاد و ماندگاری در طول دفاع مقدس آفریدند ، افزود : یاد و خاطره شهدا هرگز از اذهان مردم ایران پاک نخواهد شد و این افراد در بین ملت ایران همیشه مورد احترام و تکریم قرار دارند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اینکه 155 شهید از پنج هزار شهید ورزشکار کشور آملی هستند ، گفت : گرامیداشت یاد شهدا اثربخشی خوبی در جامعه ورزشی کشور دارد ، زیرا شهدا الگوهای بارز عرصه ایثار و پهلوانی هستند .
وی با تاکید بر اینکه باید نام و یاد شهدای همیشه و در هر محفلی در کشور گرامی داشته شود ، افزود : شهدا سهم بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و باید نام و یادشان سر لوحه نسل آیندگان باشد.
** جای خالی مرام شهدا وروحیه پهلوانی در جامعه
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت : شهدا خود پهلوان بودند و با روحیه پهلوانی و منش و سلوک پهلوانی در راه دفاع از جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و اینگونه جاودانه شدند.
وی افزود : در حال حاضر جای مرام و روش و رفتاری شهدا در جامعه خالی است و برگزاری چنین مراسمی می تواند اثر بخشی خوبی در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت به حامعه داشته باشد.
او ادامه داد : سال گذشته نخستین کنگره شهدای ورزشی کشور برگزار شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان در برگزاری یادواره‌ و کنگره‌های شهدای ورزشی در کشور تا سال 99 که دومین کنگره شهدای ورزشی کشور برگزار می‌شود ، یادواره‌هایی برگزار خواهد شد.
آذرنوش گفت : تا زمان برگزاری دومین کنگره شهدای ورزش کشور در سال 99 ، در 6 استان کشور و 208 شهرستان و همچنین سه فدراسیون ورزشی به صورت کشوری یادواره شهدای ورزشی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره برای شهدا موجب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار می شود ، افزود : در حال حاضر که جای مرام و منش رفتاری شهدا در جامعه خالی است ، برگزاری برنامه های یادواره می تواند اثر بخشی خوبی در انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان داشته باشد.
دراین مراسم از خانواده چند شهید ورزشکار شهرستان آمل نیز تجلیل شد.
خبرنگار : مهد غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
کد N1631075

وبگردی