آفتاب

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و قبرس

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و قبرس

تهران-ایرنا-همکارهای علمی و پژوهشی در زمینه ژن‌درمانی مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج بین ایران و قبرس گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مارینا کلیانتوس رئیس دپارتمان ژنتیک مولکولی و کارستن لدرر پژوهشگر ارشد از موسسه نورولوژی و ژنتیک قبرس، با هدف گسترش همکاری های علمی و پژوهشی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی از مراکز تحقیقاتی علوم سلول های بنیادی کشور بازدید کردند.
بدنبال این بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های علمی و زیرساختی کشور، گروه قبرسی برای همکاری های پژوهشی هر چه گسترده تر بین دو کشور اعلام آمادگی کردند.
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه علم و فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: ایران برای همکاری های مشترک در زمینه های تحقیقاتی و تبادل دانشجو آمادگی های لازم را دارد.
وی افزود:موسسه ژنتیک و نورولوژی قبرس به دلیل حضور اساتید مطرح و ارتباط گسترده با مراکز تحقیقاتی اروپا قادر است با در اختیار گذاشتن امکانات موجود دراین موسسه و تبادل نیروهای مجرب به بهبود روابط علمی و تحقیقاتی بین دوکشور کمک کند.
حمیدیه بر حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جهت همکاری های مشترک بین دو کشور، تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های پژوهشی و علمی بین ایران و قبرس شاهد پیشرفت روزافزون علم و فناوری در کشور باشیم.
علمی**1023**1440
دریافت کننده:ابوالقاسم تیموری**انتشاردهنده:گلشن
کد N1628455

وبگردی