آفتاب

نماینده مجلس: بیعت عشایر بختیاری با امام راحل در 19 بهمن 57 در تاریخ جاودانه شد

نماینده مجلس: بیعت عشایر بختیاری با امام راحل در 19 بهمن 57 در تاریخ جاودانه شد

شهرکرد- ایرنا - نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش عظیم و بیعت چهره به چهره عشایر بختیاری این استان در 19 بهمن ماه 1357 با بنیانگذار جمهوری اسلامی برگ زرینی در تاریخ پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است.

علی کاظمی باباحیدری روز سه شنبه در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: در این روز به یاد ماندنی، مردم انقلابی و غیور چهارمحال وبختیاری با حرکت خودجوش از مناطق عشایری و روستایی با امام راحل (ره) بیعت کردند و انزجار خود را از دولت شاپور بختیار اعلام کردند.
وی درخشش عشایر و روستاییان این استان در دوران دفاع مقدس و تقدیم صدها شهید و قرار گرفتن در سنگر تولید را گواه بر وفاداری این قشر زحمتکش دانست.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این برهه از زمان نیز هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولید در ستاد اقتصاد و مقاومتی تعریف شده است.
وی توقع کم و تلاش مضاعف را از ویژگی های عشایر و جامعه روستایی ذکر کرد و گفت: قوه مقننه و مجریه نیز در چند سال گذشته توجه ویژه ای به جامعه عشایر و روستایی داشته که تعریف ردیف بودجه جدید برای عشایر در برنامه ششم توسعه موید این ادعاست.
کاظمی باباحیدری گفت: یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق روستایی و عشایری این استان، معرفی زیرساخت های گردشگری به مردم و جذب سرمایه گذار در این بخش است که این موضوع در دستور کار مجلس و دولت با جدیت در دست پیگیری است.
همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام (ره) به میهن اسلامی، بیش از یکهزار و 500 نفر از ایل بختیاری و مناطق روستایی استان با حرکت خودجوش در روز 19 بهمن 1357 با رهبر انقلاب بیعت کردند و فریاد 'بیزاری از بختیار و شاه' سر دادند.
خبرنگار مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
کد N1628403

وبگردی