آفتاب
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

رویداد مشهد 2017 فرصتی برای انعکاس صدای وحدت در جهان اسلام است

رویداد مشهد 2017 فرصتی برای انعکاس صدای وحدت در جهان اسلام است

مشهد-ایرنا- مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی فرصتی برای انعکاس صدای بلند وحدت، همدلی و دوستی در جهان اسلام است.

محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح کتابت قرآن کریم توسط دانش آموزان مشهدی به خبرنگار ایرنا گفت: کتابت قرآن کریم توسط دانش آموزان در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، صلح و مهربانی را به جهان اسلام نوید می دهد.
وی با بیان اینکه فعالیت های ارزشی در کشور جمهوری اسلامی به عنوان یک نماد و سمبل در جهان اسلام محسوب می شود، اظهار کرد: در شرایطی که وهابیون منحرف و ضاله، داعش و گروههای الحادی مدام دم از خشونت و جنگ می زنند، وجود چنین برنامه های ارزشی به نمایندگی از دانش آموزان کشور ایران برای بقیه دانش آموزان جهان اسلام پیامی سراسر لطف، مهربانی و رحمت خواهد داد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور اسلامی نقش فراوانی در موضوعات فرهنگی دارند، گفت: :پیام قرآن کریم محبت، مهربانی و گرد هم آمدن است و کتابت این کتاب آسمانی توسط دانش آموزان، به منظور تبلور عینی این پیام است.
طرح کتابت قرآن کریم در یک روز با محوریت دار القرآن امام حسین(ع) در مشهد و با حضور 300 نفر از دانش آموزان و با راهنمایی اساتید از صبح امروز (‌دوشنبه )‌آغاز شده است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال جاری میلادی در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1627292

وبگردی