آفتاب

رئیس سازمان بهزیستی: غربالگری و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شود

رئیس سازمان بهزیستی: غربالگری و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شود

یزد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه، غربالگری و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در کشور اجباری می شود و تمام زوج های جوان باید پرسشنامه هایی را قبل از ازدواج تکمیل کنند تا از معلولیت ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا 'انوشیروان محسنی بندپی' روز یکشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز شبه خانواده یزد افزود: پیشگیری از معلول زایی و کاهش آسیب های اجتماعی از اولویت های اصلی این سازمان است.
وی با بیان اینکه با استفاده و بهره مندی از علم ژنتیک می توانیم از تولد کودکان معلول در کشور جلوگیری کنیم خاطر نشان کرد: غربالگری قبل از ازدواج با هدف راهنمایی و هدایت زوج های جوان و افزایش آگاهی و دانش آنان در جهت کاهش معلولیت ها انجام می شود.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید با رویکردهایی چون تلاش همه جانبه و اقدامات فزآینده در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت، کیفیت بخشیدن به خدمات و رویکرد اجتماع محور به عنوان راهبرد در برنامه استفاده از ظرفیت های ارزشمند سازمان های مردم نهاد و افراد نیکوکار، همه طرفیت ها را مدنظر قرار داده است.
وی گفت: اگر امروز آمار اعتیاد و طلاق در کشور رشد یافته است باید با مداخلات علمی، تخصصی و کارشناسی از رشد این مشکلات در جامعه جلوگیری کنیم.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون این سازمان از دانش و تجربه 22 هزار نیروی انسانی متخصص بهره مند است که مجهز به آموخته ها در رشته های مختلف هستند تا با مداخلات به هنگام و ارائه خدمات با کیفیت این نیروها شاهد کاهش معلولیتها و آسیب های اجتماعی در کشور باشیم.
وی در ادامه ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: اگر امروز این چنین سرافرازانه و افتخارانه و با اقتدر در جهان زندگی می کنیم به خاطر رهبریهای خردمندانه امام راحل و مشارکت همگانی مردم و خون شهداست.
در این مراسم از 110 دانش اموز و دانشجوی مراکز شبه خانواده بهزیستی یزد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
استان یزد 17 مرکز شبه خانواده دارد.
مراکز شبه خانواده بهزیستی در قالب موسسات خیریه غیردولتی به صورت هیات امنایی طبق قانون اقدام به پذیرش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست می نمایند و زمینه نگهداری و پرورش آنان را فراهم می سازند.
در این مراکز کودکان به تفکیک جنسی و سنی از سه گروه سنی 3 تا 6 سال، 7 الی 12 سال و 13 الی 18 سال نگهداری می شوند و هیات امنای این مراکز عمدتا خیران و نیکوکاران هستند.
افتتاح سالن همایش فجر و مجموعه رفاهی بهزیستی، بهره برداری از 240 واحد مسکونی مددجویان و افتتاح مرکز شبه خانواده مروارید از دیگر برنامه های سفر یکروزه رییس سازمان بهزیستی کشور به یزد است.
2088/6197 خبرنگار:کبری دانشی دهج**انتشار دهنده: محمدحسین فلاح تفتی
کد N1626508

وبگردی