آفتاب

کاخ سفید: ترامپ در روابط آمریکا با کوبا بازنگری می‌کند

کاخ سفید: ترامپ در روابط آمریکا با کوبا بازنگری می‌کند

ایسنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بررسی جامع و کاملی را در خصوص سیاست خارجه آمریکا نسبت به کوبا انجام دهد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تمامی جنبه‌های توافقات آمریکا با کوبا، "دشمن تاریخی‌اش" را بررسی کند.

وی افزود: حقوق بشر یکی از اصول کلیدی سیاست اصلاح شده ترامپ نسبت به کوبا خواهد بود.

در جریان سال‌های پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا موضع خود نسبت به این همسایه کمونیستش را تغییر داد و روابطش را با کوبا ترمیم کرد.

اظهارت اسپایسر حاکی از آن است که واشنگتن احتمالا موضع جدی تر و سخت تری را نسبت به کوبا اتخاذ خواهد کرد و احتمال تحریم‌های تجاری جدید و لغو پروازهای تجاری از آمریکا را که اخیرا اعلام شده بود، به همراه دارد.

در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما آمریکا به سیاستی که اجازه می‌داد هر تبعه کوبایی که وارد خاک آمریکا می‌شود در آنجا بماند و یک ساکن قانونی تلقی شود، پایان داد؛ اقدامی که هاوانا از آن به عنوان گامی مهم در پیشبرد روابط استقبال کرد.

اوباما و رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا روابط کاملا دیپلماتیکی برقرار کرده و در سال ۲۰۱۵ در پایتخت‌های یکدیگر سفارتخانه‌های خود را بازکردند اما ترامپ تهدید کرده که به این دوره بهبود روابط پایان خواهد داد.

52310

کد N1625071

وبگردی