آفتاب

نگرانی کارگران آرد دنا از خصوصی سازی این واحد صنعتی

نگرانی کارگران آرد دنا از خصوصی سازی این واحد صنعتی

به دنبال مطرح شدن موضوع واگذاری کارخانه آرد ونشاسته دنا یاسوج به بخش خصوصی، کارگران این واحد صنعتی نگران آینده شغلیشان شده‌اند.

منابع  کارگری در این واحد تولیدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفتند: به دنبال طرح موضوع واگذاری کارخانه آرد ونشاسته دنا به بخش خصوصی، نزدیک به 65 کارگر شاغل در این واحد صنعتی احساس نا امنی شغلی کرده‌اند.

از قرار معلوم کارخانه آردو نشاسته دنا  که تحت مسئولیت سازمان اقتصادی کوثر فعالیت می کند در اجرای سیاست های کلان خصوصی سازی دولت طبق برنامه اصل 44 قانون اساسی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

کارگران این واحد صنعتی که نگران آینده شغلی خود هستند، می گویند این واگذاری ها به احتمال زیاد امنیت شغلی آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که تصمیم به خصوصی سازی کارخانه  آرد ونشاسته دنا با موافقت وزارتخانه صنعت  معدن وتجارت و برخی مسئولان محلی صورت گرفته است و در همین رابطه آگهی مزایده واگذاری نیز در یکی از رسانه ها منتشر شده است.

کارگران این کارخانه تصریح کردند :شرکت آرد ونشاسته دنا  از توان تولید بیش از شش هزار تن آرد و72 تن نشاسته در سال برخوردار است و درحال حاضرزمینه اشتغال  65 نفر کارگر رسمی وقرار دادی را در شهرستان به صورت مستقیم فراهم کرده است.

به گفته کارگران ،این کارخانه در اوایل دهه 70 به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان راه اندازی و محصولات این واحد صنعتی در دوران اوج فعالیتش تأمین کننده آرد استان و کشور و مواد مورد نیاز بخش عمده تولید شیرینی جات در کشور بود و در دوره‌ای محصولات آن به خاطر کیفیت منحصر به فرد وارد عرصه صادرات شد.

این منابع  با تاکید بر اینکه اگر این واحد بدون کارشناسی ونظارت به بخش خصوصی واگذار شود   به زیان کارخانه و حقوق صنفی‌کارگرانش است، در ادامه درباره  وضعیت کارخانه آرد ونشاسته دنا  گفتند: اخیر برخی رسانه ها خبر از تعطیلی ومتوقف شدن فعالیت کارخانه آرد دنا را  با بیکاری 84 کارگر  را داده اند  که این خبر درست نیست ودر حال حاضر همه کارگران در محل کار خود مشغول کارند.

وی در خاتمه افزود: ما کارگران کارخانه آردو نشاسته دنا معتقدیم اگر این کارخانه با  65 کارگر شاغل در آن  به بخش خصوصی واگذار شود سرنوشتی همانند کارخانه هایی پیدا خواهد کرد که بعد از  گذشت چند ماه از خصوصی سازی  توان تولید خود را از دست داده و با تعطیلی کارخانه کارگرانش بیکار شده اند.

 

کد N1625040

وبگردی