آفتاب
گزارش مهر به مناسبت روز پرستار؛

فراز و فرودهای زندگی زوج پرستار/ خوشبختی در پانسیون

فراز و فرودهای زندگی زوج پرستار/ خوشبختی در پانسیون

بوشهر - زندگی پرستارها دارای سختی‌ها و مشکلات فراوانی است و زمانی که دو پرستار با هم ازدواج می‌کنند، فراز و فرودهای متعددی در زندگی آنها ایجاد می‌شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - نساء کروندی: روز میلاد بانوی صبر و پرستار کربلا همیشه بهانه خوبی است که به سراغ پرستارها برویم و از حال و روزشان خبر بگیریم.

گفت‌وگو با زوج پرستاری که کارشان را با عشق ادامه می‌دهند؛ برای مصاحبه من را به خانه پر مهرشان که در پانسیون بود دعوت کردند، خانه آنها محیطی پر از عشق و صمیمیت بود.

در هر کلامشان سر زندگی و شادابی موج می‌زد و این انرژی مثبت را به ما نیز منتقل می‌کردند.

از زهرا ساجدی و سجاد ابراهیمی زوج پرستار بوشهری در خصوص زندگی، کار و چگونگی رسیدگی به کارهای روزانه شان پرسیدیم.

 زهرا ساجدی می‌گوید: برنامه‌ریزی، وجود همراه و پشتیبان خوب و نشاط باعث می‌شود که تمام سختی‌ها به زیبایی و آرامش تبدیل شود.

وی  در ادامه عنوان می‌کند: سختی‌های شغل پرستاری و شیفت‌های زیاد و اجباری باعث شده که خیلی از پرستارها به ازدواج فکر نکنند.

 ازدواج پرستارها با یکدیگر محاسن و معایب بسیاری دارد که یکی از این محاسن درک متقابل از وضعیت کاری یکدیگراست.

 معایب آن هم کم نیست؛ از مشغله‌کاری دو عنصر اصلی خانواده گرفته تا رسیدن به خیلی از کارهای معمولی که در همه خانواده‌ها است.

 پرستاری حالمان را خوب می‌کند

 وقتی به یک چیز عشق می‌ورزی سختی‌ها و دشواری‌ها جای خود را به راحتی و آرامش می‌دهد. پرستاری حالمان را خوب می‌کند، چرا که همدردی و کمک به بیماران در وجود ما نهادینه شده و از این کار لذت می‌بریم.

سجاد ابراهیمی نیز در خصوص دلیل ازدواجش با یک پرستار عنوان می‌کند: مهربانی، همراهی و کم نیاوردن در سختی‌ها از خصوصیات پرستارها است؛ وجود این ویژگی‌های خوب در وجود یار و همراه می‌تواند زندگی را با سرعت بیشتری به موفقیت و کمال ببرد.

 وی عنوان می‌کند: پرستاری روزها و ساعت‌های خوب و بد بسیاری دارد، بهبود فرد از بستر بیماری خستگی را از تن ما بیرون می‌کند و فوت یا عدم بهبودی ما را ناراحت. اگر در خانه فردی باشد که این حال شما را درک نکند، زندگی دشوارتر خواهد شد.

زهرا ساجدی بیان می‌کند: ساعت کار زیاد اضافه‌کاری اجباری در روزهای تعطیل، در معرض بیماری‌های خطرناک و اشعه بودن، مطالبات تسویه نشده از جمله مشکلاتی است که همه پرستارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرشته‌ای از سوی خدا برای احیای تمام خستگی‌ها

وی خاطرنشان می کند: برای همه پرستارها ازدواج بسیار سخت است چه برسد به اینکه بخواهند پس از ازدواج به بارداری و یا بچه‌دار شدن فکر کنند.  اما علی کوچک ما هدیه‌ای بود که در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک خدا به ما داد و اکنون به فرشته‌ای برای رفع خستگی‌های ما تبدیل شده است.  تقسیم کار و همراهی خانواده‌هایمان باعث شده بچه‌دار شدن خللی در کارمان به وجود نیاورد.

 کم‌توقعی در فضایی پر از ریخت‌وپاش‌های عروسی

 سجاد ابراهیمی در ادامه می‌افزاید: در شرایطی که ازدواج‌ها به خاطر گرفتن لباس آنچنانی برای عروسی و چشم و هم چشمی‌ها برای خانه‌های بالای شهر به طلاق ختم می‌شود، ازدواج ساده، زندگی در پانسیون و کم‌توقعی همسرم باعث شد به خیلی از افراد اطراف ما نشان دهد که خرج‌های الکی باعث خوشبختی نمی‌شود.

 هدف زندگی ما همراهی با یکدیگر برای کسب موفقیت‌های فردی و خانوادگی بوده که در طول مدت زندگی مشترک هر دو به عهد خود وفا کرده‌ایم.

سالروز میلاد حضرت زینب (س) علاوه بر روز پرستار سالروز ازدواج این زوج پرستار نیز هست که علاوه بر تبریک این روز برای این زوج، موفقیت‌های روز افزون این دو را در کنار یکدیگر آرزومندیم.

کد N1625003

وبگردی