آفتاب
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

برجام دروازه تعامل اقتصادی است/ پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

برجام دروازه تعامل اقتصادی است/ پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

بوشهر - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برجام دروازه تعامل اقتصادی است، گفت: نباید دلواپسانه و به دور از انصاف برجام را نقد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی نوربخش بعد از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز چند پروژه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی اکنون با پوشش بالغ بر ۴۲ میلیون نفر، به بیش از نیمی از مردم کشور بدون اتکا به اعتبارات دولتی خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه نیاز افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بیش از اقدامات این سازمان است افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال مستمری و بیمه بیکاری برای افراد واریز می‌کند که بیش از مبلغ هدفمندی یارانه‌ها است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان دی ماه گذشته در زمینه تجهیز و توزیع منابع بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بدون کمک از بخش دولتی هزینه کرده است.

نوربخش بیان کرد: تامین اجتماعی ماهانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خرید خدمات درمانی و سه هزار میلیارد ریال خدمات از طرف مراکز درمانی ارائه می کند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم فعالیت‌های خوب دولت تدبیر و امید در زمینه بهبود رکود و تورم اقتصادی همچنان برای رسیدن به نقطه مورد قبول زمان نیاز است، عنوان کرد: در این شرایط سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرائم و قانون روان سازی موانع تولید اجرا کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت و دانشگاه علوم پزشکی طلبکار است.

نوربخش با عنوان اینکه طلب سازمان تامین اجتماعی در دولت نهم و دهم بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است گفت: در سال جاری ۶۰ میلیارد از این میزان توسط دولت پرداخت شده و طبق برنامه ششم توسعه با پرداخت سالانه ۱۰ درصد از بدهی تا پایان این برنامه ریزی بدهی دولت به تامین اجتماعی صفر خواهد شد.

وی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت توسط این دولت عنوان کرد: طرح تحول سلامت یکی از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید در سیاست های داخلی است که باید در دولت های آینده نیز ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از برجام به‌عنوان دروازه تعامل اقتصادی یاد کرد و گفت: نباید دلواپسانه و به دور از انصاف برجام را نقد کرد.

کد N1623838

وبگردی