آفتاب

ترامپ صدای مدیران صنعت توریسم را هم درآورد

ترامپ صدای مدیران صنعت توریسم را هم درآورد

واحد مرکزی خبر نوشت: دستور اجرایی رئیس جمهور ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، انتقاد مدیران بخش گردشگری این کشور را برانگیخته است.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نوشت: صنعت گردشگری آمریکا به فرمان اجرایی رئیس جمهور ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا برای نود روز که هفته گذشته امضا شد، به شکل انتقادی و محتاطانه واکنش نشان داد.
با صدور این فرمان اجرایی که شهروندان کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هدف قرار داده است، در آخر هفته اعتراضاتی در فرودگاه های سراسر آمریکا صورت گرفت زیرا شرکت های هواپیمایی و آژانس های مهاجرتی مجبور هستند قوانین جدید را اجرا کنند.

داگ پارکر مدیرعامل اجرایی امریکن ایرلاینر در نامه ای سرگشاده به کارکنانش که روز دوشنبه در وب سایت این شرکت هواپیمایی منتشر شد، این دستور العمل جدید را «تفرقه افکنانه» توصیف کرد.

شرکت اکسپدیا نیز از اقدام ایالت واشنگتن برای طرح دعوی در دادگاه علیه این دستور ترامپ حمایت کرد.
استیو کوفر مدیر عامل شرکت تریپ ادوایزر نامه ای سرگشاده منتشر و از این سیاست ترامپ انتقاد کرد و آن را «نه تنها بی رحمانه و تبعیض آمیز خواند بلکه آن را بر خلاف اصولی دانست که آمریکا را به کشور بزرگی تبدیل کرده است.»

برین چسکی مدیر عامل شرکت ایربی ان بی در تویتر عنوان کرد که این شرکت اسکان موقت رایگان در اختیار آوارگان قرار خواهد داد.
برخی کارشناسان می گویند، این دستور اجرایی تاثیرات منفی بسیاری بر صنعت گردشگری آمریکا خواهد داشت چه آمریکایی ها برای مسافرت به ایران سرمایه گذاری بکنند یا نکنند.

52311

کد N1623547

وبگردی