آفتاب

امارات در آستانه کودتا قرار دارد

امارات در آستانه کودتا قرار دارد

یک مقام امنیتی عربستان سعودی اعلام کرد امارات متحده عربی در آستانه یک کودتا قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی عربی، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی از طرحی برای کودتا و تغییر نظام در امارات متحده عربی خبر داد.

«خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرد: «مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد امارات در آستانه وقوع کودتایی علیه حاکم این کشور یعنی محمد بن زاید آل نهیان قرار دارد».

این مقام عربستان، «سلطان بن زاید بن سلطان آل نهیان» فرزند دوم حاکم امارات را مسئول طرح‌ریزی این کودتا دانسته و افزود وی درصدد انجام این کودتا علیه پدر خود به دلیل کنار گذاشته شدن وی از فرماندهی نیروهای مسلح امارات و همچنین معاونت نخست‌وزیری این کشور است.

رئیس سازمان اطلاعات عربستان همچنین افزود آمریکا درصدد جلوگیری از وقوع این کودتا است.

وی اضافه کرد که «شیخ هزاع بن زاید» فرزند پنجم حاکم امارات نیز مخالف سیاست‌های پدر خود در اداره حکومت است.

الحمیدان همچنین از نشست «شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم» حاکم دبی و معاون حاکم امارات با فرماندهان ارشد نظامی خبر داد و افزود وی در این دیدار از سیاست‌های حاکم امارات در قبال عربستان سعودی انتقاد کرده و گفته است که اقدام‌های شیخ محمد بن زاید آل نهیان باعث تحقیر امارات در مقابل عربستان شده است.

الحمیدان افزود حاکم دبی با انتقاد از حضور نظامی امارات در کنار عربستان در حمله به یمن، آن را تصمیمی اشتباه و غیرقابل توجیه خواند.

وی افزود که برخی از مسئولان عالی‌رتبه امارات از جمله «شیخ سیف بن زاید بن سلطان آل نهیان»، نایب رئیس مجلس وزرا و وزیر کشور نیز جزو منتقدان سیاست‌های شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، حاکم امارات هستند.

این مقام امنیتی عربستان در انتها اعلام کرد انتظار می‌رود امارات متحده عربی با کودتایی به رهبری و نظارت سلطان بن زاید بن سلطان آل نهیان، شیخ هزاع بن زاید، شیخ سیف بن زاید بن سلطان آل نهیان و با همکاری شیخ محمد بن راشد آل مکتوم روبه‌رو شود.

 

 

کد N1621490

وبگردی