آفتاب

از آن کوله‌بر مدفون شده زیر برف تا این میلیاردر ساکن در ویلاها/تشکیل تیم ویژه درباره موضوع کوله‌برها

از آن کوله‌بر مدفون شده زیر برف تا این میلیاردر ساکن در ویلاها/تشکیل تیم ویژه درباره موضوع کوله‌برها

موضوع کوله برها و مدفون شدن آنها در زیر بهمن، موضوعی بود که پایش به مجلس و سئوال از وزیر اقتصاد نیز کشیده شد.

به گزارش خبرآنلاين، علي طيب نيا كه براي پاسخ به سئوال سؤال ملی مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت تخلف قانونی دولت در عدم پرداخت عوارض شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و همچنين سئوال جلال محمود زاده نماينده مردم مهاباد در مورد قاچاق كالا به مجلس آمد.

پس از آنكه لاهوتي از توضيحات وزير اقتصاد قانع شد،‌ نوبت به محمود زاده رسيد تا در حاليكه زمان كاري مجلس به پايان رسيده بود،‌در وقت اضافه به تشريح سئوالش بپردازد.

جلال محمود زاده در رابطه با قاچاق كالا و اتفاق رخ داده براي كوله بران، گفت: براي پيگيري امور كوله برها بارها با وزير كشور و گمرك جلسه داشتيم و فرياد زديم ولي كسي درد ما را درك نكرد، جناب آقاي وزير مجبوريم در كنار پيگيري هاي قانوني، دعا كنيم و نزد خدا به خاطر اين بي عدالتي شكايت كنيم .ميان آن كوله بر مدفون شده در زير برف و آن ميليارد ساكن در ويلا بي عدالتي وجود دارد.

وي افزود: مرزها بايد براي همان اهالي مرزها كه جانشان را براي امنيت مرز فدا كردند، باشند. درآمد مرزها بايد براي كوله براني باشد كه الان زير خروارها  برف مدفون شده اند. شما مي گوييد ما به صورت رسمي از ورود قاچاق جلوگيري مي كنيم اما ما در مرزهاي غربي خود شاهد اين اتفاق هستيم.

محمودزاده كه با حزن و اندوه اين سئوال را مطرح كرد،‌ادامه داد: جان جوانان كوله بر در اين مرزها از بين مي رود. من خواهشم اين است كه به ظلم و ستمي كه در كمرگ ها صورت مي گيرد توجه كنند.

پس از صحبت‌هاي محمودزاده، مسعود پزشكيان كه رياست مجلس را بر عهده داشت، خطاب به محمودزاده گفت: اولا به شما و آقاي دكتر خضري و خانواده هايي كه عزيزانشان را در حادثه كوله برها از دست دادند تسليت مي گوييم.

او طيب نيا را مخاطب ادامه حرفايش قرار داد و گفت: آقاي طيب نيا دستور بدهيد كه اين موضوع به صورت ويژه بررسي شود،‌كه هم آرامشي ايجاد كند و همه به اين مشكلات خاتمه دهد.

درخواستی که طيب نيا آن را اجابت کرد. پزشکیان افزود: آقاي طيب نيا پس دستور بدهيد كه تيم ويژه براي بررسي اين موضوع كوله برها تشكيل شود.

محمودزاده نيز پس از آنكه وزير اقتصاد قول مساعد تشكيل تيم ويژه را داد، گفت: اگر ايشان قول ميدهند كه به مشكلات كوله برها در مرزها در هيئت دولت رسيدگي كنند، من قانع شدم.

و به اين طريق سئوال دوم از وزير اقتصاد نيز با شرط پيگيري رأي گيري نشد.

البته موضوع كوله برها به همين نقطه از مجلس ختم نشد، چه آنكه در حاشيه جلسه علني امروز، رسولي خضري نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از افزایش تعداد کولبرهای فوت شده گرفتار بهمن و کولاک به پنج نفر خبر داد و گفت که دقایقی پیش یک نفر از کولبرها که شب گذشته در محدوده پیرانشهر گرفتار کولاک شده بود، فوت کرد.


29217

کد N1621406

وبگردی