آفتاب

ابلاغ شیوه‌نامه اجرای «بیستمین برنامه معلم پژوهنده» در سال تحصیلی آینده

ابلاغ شیوه‌نامه اجرای «بیستمین برنامه معلم پژوهنده» در سال تحصیلی آینده

از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه اجرای «بیستمین برنامه معلم پژوهنده» در سال تحصیلی 96-95 به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، « برنامه معلم پژوهنده» از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است. روند صعودی مشارکت معلمان در این برنامه و شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی و به تبع آن افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش، گواه این مدعاست.

اجرای برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان وکارشناسان ودست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثر در جهت آموزش و یادگیری در کلاس درس ومرکز تصمیم گیری وتصمیم سازی وبرنامه ریزی آموزشی وپرورشی، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان داده، شرایط موجود را بهتر تحلیل نمایند .

بر این اساس؛ «شیوه‌نامه اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده» به منظور اجرای دقیق و هماهنگ و مشارکت فعال معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ادارات آموزش و پرورش مناطق، شهرستان‌ها و گروه‌های آموزشی سراسر کشور ابلاغ می شود.

 

کد N1618364

وبگردی