آفتاب

مدیرکل امور فرهنگی تبلیغات اسلامی: روحانیون به فناوری روز مجهزشوند

مدیرکل امور فرهنگی تبلیغات اسلامی: روحانیون به فناوری روز مجهزشوند

گرگان – ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مجهز شدن روحانیت به علم روز برای کمک به حل مشکلات جامعه و از جمله رفع آسیب های اجتماعی ضروری بوده و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد صحت قول روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی در گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه در راستای رسیدن به این اهداف باید پیشقدم باشد.
وی اضافه کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون، اساتید دانشگاه و فرهیختگان یکی از راه های کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین تبلیغات اسلامی افزود: برگزاری برنامه های متعدد مذهبی در سال و اقبال مردم به روحانیت از ظرفیت های آشکار و موثری است که با کمک گرفتن از آن و بهره مندی از شبکه فراگیر تبلیغ می توان برای مصون داشتن جامعه از آفت ها و آسیب ها تلاش کرد.
وی بیان کرد: تلاش برای حل آسیب های اجتماعی از دغدغه های همواره مسئولان نظام بوده ،اما متاسفانه به دلایل گوناگون کنترل این آسیب ها هم اینک سخت و دشوار شده است.
حجت الاسلام صحت قول ادامه داد: منطبق کردن دستورات اسلام با مقتضیات روز یکی از مسئولیت های روحانیت در میسر رسیدن به سعادت بشر و جلوگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی است.
وی گفت: روحانیت وظیفه دارد نیازهای روز را شناخته و مطابق با آن از احکام مطرح شده برای پاسخ به نیازها استفاده کند.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی بر بهره مندی بیشتر از توان مساجد و روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با وجود نقش موثر حضور مداوم روحانیت در مساجد و تاثیرگذاری فراوان این قشر در کاهش آسیب ها، هنوز مساجد زیادی در کشور فاقد روحانی است.
همایش یکروزه نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور طلاب روحانیون استان گلستان در گرگان برگزار شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا
کد N1618217

وبگردی