آفتاب

مودم های وای فای با حفظ کارکرد، بخشی از دکور منزل می شوند

مودم های وای فای با حفظ کارکرد، بخشی از دکور منزل می شوند

تهران – ایرنا – یک پایگاه اینترنتی از تغییر شکل مودم های وای فای در آینده نزدیک خبر داده و نوشت این ابزار الکترونیکی که نقش جدانشدنی در زندگی مردم دنیا بازی می کنند کم کم خود را با معیارهای زیبایی هماهنگ خواهند کرد.

'بلومبرگ' نوشت: جعبه مودم های وای فای بسیار زشت هستند و درست موقعی که به بدترین شکل به آنها نیاز دارید اصلا کار نمی کنند که این دو ویژگی ضعیف باعث شده است محققان به فکر بهبود عملکرد این پدیده حیاتی در فناوری جهان بپردازند.
مودم های وای فای جدید از خدمات آنتن دهی بهتری برخوردارند و از لحاظ مقابله با تداخل های رادیویی بهتر عمل می کنند.
همچنین دیگر نیازی نیست که مودم ها زیر میزها یا پشت اشیا دیگر مخفی شوند تا به زیبایی محیط آسیب نرسانند چرا که نسل جدید مودم به اندازه کافی چشم نواز خواهند بود که افراد تمایل داشته باشند آنها را در بهترین نقطه دکوراسیون اتاق قرار دهند.
توجه محققان به بهبود ظاهر مودم ها زمانی آغاز شد که آنها متوجه شدند این ابزار مهم به علت تمایل کاربران برای پنهان کردن آنها پشت میزها یا کمدها به خطر ظاهر نازیبایشان عملکرد پایین تری از لحاظ آنتن دهی و برقرار ارتباط از خود نشان می دهند. همچنین به خاطر عدم دسترسی استفاده کنندگان به آنها به خاطر مکانشان، در بسیاری موارد آنها را تمام مدت روشن رها می کنند که باعث مصرف برق و اختلال مخابراتی می شوند.
پژوهشگران با کمک گرفتن از متخصصان صحنه آرایی و روانشناسان حوزه زیباشناسی اکنون در حال طراحی مودم هایی هستند که زیبایی ظاهری، آنها را به مرکز توجه دکوراسیون هر اتاقی بدل خواهد کرد که این به نوبه خود به بهبود عملکرد مخابراتی مودم ها منجر خواهد شد.
در عین حال، اهمیت این پژوهش زمانی آشکار می شود که توجه شود بزودی شاهدی جهانی خواهیم بود که از طریق عملکرد مودم های وای فای در اتصال و کنترل تقریبا تمامی اشیا از لامپ و یخچال گرفته تا ماشین لباسشویی از طریق اینترنت خواهیم بود. بر اساس تحقیقات یه شرکت سوئدی که در زمینه تولید ابزار مربوط به شبکه فعال است تا سال 2022 در سرتاسر 29 میلیون از انواع اشیا از طریق اتصال به اینترنت وظایف خود را انجام خواهند داد. این رقم در سال 2016 تنها شانزده میلیون بوده است.
این شرکت همچنین تاکید کرد که بخش اعظم افزایش این رقم به دلیل استفاده از اشیایی خواهد بود که تقریبا هیچکدامشان به رایانه یا تلویزیون ارتباطی ندارند.
آساق**1424مترجم: وحیده دینداری** انتشاردهنده: حسن حسین زاده
کد N1618069

وبگردی