آفتاب

ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر افزایش می‌یابد

ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر افزایش می‌یابد

استاندار گیلان پس از بازدید از اولین مرکز نگهداری معتادان موضوع ماده 16 گفت: ساخت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در گیلان ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدعلی نجفی در جلسه این شورا گفت: در مرکز ماده 16 رشت، معتادین متجاهر در بخش قرنطینه توسط پزشکان، روانپزشکان و سایر عوامل درمانگر مستقر در مرکز، مورد معاینه قرار می‌گیرند و پس از گذراندن دوران قرنطینه به بخش اسکان منتقل می‌‌شوند و به صورت روزانه و با مصرف داروهای مورد نیاز تحت مراقبت پزشکان قرار می‌گیرند.

وی افزود: معتادان در دوره های یک ماهه و 3 ماهه علاوه بر ترک اعتیاد با آموزش مهارت های زندگی و حرفه های اشتغال زا آشنا می شوند.

استاندار گیلان یادآور شد: این مرکز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت 10 نفر و بخش آسایشگاه با ظرفیت 50 تخت با امکاناتی از جمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR، اتاق مشاورومددکاری و با هزینه باغ بر8 میلیارد ریال بدون احتساب قیمت زمین ساخته و تجهیز شد.

رییس شورای هماهنگی با اشاره به اینکه وجود اینگونه مراکز به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می کند ، تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف بایستی برای تحقق این امر با طرح‌ریزی و انجام اقدامات مشترک ،بستر لازم را فراهم کنند و این مهم را جزء وظایف خود بدانند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تامین تجهیزات و امکانات درمانی و دارویی نخستین مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کاهش آسیب گیلان تاکید کرد و گفت: ساخت مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز در شهر رشت پس از انجام مطالعات لازم آغاز می‌شود.

محمد علی نجفی راه اندازی مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر را در غرب ، شرق گیلان ضروری دانست و گفت: فرمانداری‌ها ، شهرداری‌ها و سایر ادارات شهرستان در یک اقدام مشترک و با کمک هم برای تحقق این امر تلاش کنند .

 

کد N1617937

وبگردی