آفتاب
سرپرست حفاظت محیط زیست شاهرود:

شکارچیان خوش ییلاق دستگیر شدند/ لاشه ۵ قطعه باقرقره کشف شد

شکارچیان خوش ییلاق دستگیر شدند/ لاشه ۵ قطعه باقرقره کشف شد

شاهرود - سرپرست اداره حفاطت از محیط زیست شاهرود گفت: از شکارچیان پناهگاه خوش ییلاق پنج قطعه باقرقره و تعدادی فشنگ و یک دوربین شکاری کشف و ضبط شد.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه یگان حفاظت از محیط زیست و محیط بانان شاهرود همه تلاش خود را در راستای حفاظت از طبیعت و حیات وحش بکر منطقه به کار می بندد، درباره جزئیات نحوه دستگیری متهمان خوش ییلاق ابراز داشت: روز گذشته ماموران خوش ییلاق در معیت مدیر پروژه یوزپلنگ، طی گشت و پایش منطقه، یک دستگاه خودرو تویوتا دو کابین که در حال شکار سینه سیاه بود را مشاهده می کنند.

وی افزود: متهمان بلافاصله با دیدن ماموران اقدام به فرار می کنند اما به علت سرعت زیاد خودرو در پیچ جاده خاکی واژگون می شود که سریعا مراتب به نیروی انتظامی شهر کلاته خیج اطلاع و متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود با بیان اینکه این شهرستان با داشتن ظرفیت مناطق کوهستانی و بکر و داشتن حیات وحش غنی متاسفانه همواره در تیر رس شکارچیان قرار دارد، ابراز داشت: از افرادی که به مناطق حیات وحش سفر می کنند و یا در ارتفاعات به شکارچیان برخورد می کنند تقاضا داریم بلافاصه مراتب را به نیروی حفاطت محیط زیست اطلاع دهند تا طبق قانون با متهمان برخورد شود.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا و نبود آب و غذای کافی شاهد نزدیک شدن حیات وحش به مناطق روستایی هستیم که در این بین از مردم عشایر و ساکن در روستاهای حاشیه پناهگاه های حیات وحش می خواهیم که از گونه های حیات وحش حفاظت کنند و به صورت مستمر با اداره حفاطت از محیط زیست شهرستان در ارتباط باشند تا شاهد افزایش رشد حیات وحش در منطقه باشیم.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث ایجاد تلفات در حیات وحش منطقه می شود وجود جاده ها و سرعت بالای راننده ها است و لذا از رانندگان می خواهیم هنگام عبور از جاده های حاشیه پناهگاه های حیات وحش به علائم راهنمایی توجه کنند و با سرعت مطمئن و هوشیاری کامل طی مسیر کرده تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

کد N1616859

وبگردی