آفتاب
معاون وزیر بهداشت:

صندوق سرمایه گذاری مشترک سلامت در کشور راه انداری می شود

صندوق سرمایه گذاری مشترک سلامت در کشور راه انداری می شود

زاهدان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صندوق سرمایه گذاری مشترک سلامت با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور راه اندازی می شود.

رضا ملک زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اظهار داشت: به محض اعلام آمادگی هر یک از دانشگاه ها این صندوق راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: سرمایه های این صندوق از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تامین می شود.
وی ادامه داد: این صندوق تسهیلاتی را در اختیار فن آوران و پژوهشگران قرار می دهد تا بتوانند نتایج پژوهش های خود را به یک محصول تبدیل کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایجاد زیرساخت های پژوهشی، راه اندازی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات در دانشگاه های مختلف، زیرساخت های فناوری مثل اتاق رشد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، تاسیس مرکز توسعه و تحقیقات و ایجاد مرکزی که بتواند از نظر بودجه به پژوهشگران کمک کند از جمله اقدامات انجام شده در این چهار سال است.
دکتر ملک زاده بیان کرد: 700 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی در کشور فعال شده است و از آنجایی که شمار این مراکز برای کشور کفایت می کند در تلاشیم که مراکز موجود را از لحاظ بودجه و امکانات تجهیز و تقویت کنیم.
وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از پژوهشگران افزود: فراهم آوردن بودجه و در اختیار گذشتن آنها، برگزاری برنامه ها و کارگاه های آموزشی و تشویق محققان برتر در جشنواره های مختلف از جمله حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محققان و پژوهشگران است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه به منظور شرکت در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های دانش بنیان به زاهدان سفر کرده است.
3213 **6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1615680

وبگردی