آفتاب

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛صدرنشین با سه غایب در قم/ استقلال در ایستگاه پیکان

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛صدرنشین با سه غایب در قم/ استقلال در ایستگاه پیکان

تهران- ایرنا - تیم فوتبال پرسپولیس تهران صدرنشین لیگ برتر باشگاه های ایران در هفته نوزدهم این رقابت ها در غیاب سه بازیکن تاثیرگذار خود میهمان صبای قم است و استقلال در دیداری سخت با پیکان روبرو می شود.

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران درحالی از جمعه 8 بهمن ماه آغاز می شود که تراکتورسازی و ماشین سازی در شهرآورد تبریز به مصاف هم می روند.
کسب سه امتیاز این دیدار برای هر دو تیم حیاتی است، چرا که تراکتورسازی برای حفظ امیدهای قهرمانی خود باید سربلند زمین را ترک کند و ماشین سازی نیز که مدت هاست در قعرجدول رده بندی قرار دارد، تنها با رسیدن به پیروزی می تواند به روزهای آینده امیدوار باشد.
رویارویی «امیر قلعه نویی» و «فرهاد کاظمی» سرمربیان این دو تیم در سال های گذشته همواره از جذابیت های فراوانی برخوردار بوده است و بدون تردید بازی روز جمعه نیز جدال تفکرات این دو مربی صاحب سبک است.
در دومین دیدار روز جمعه، استقلال تهران که هفته گذشته با عملکرد امیدوار کننده جوانان خود با سه گل صنعت نفت را در آبادان با شکست روبرو کرد تا از نگرانی هواداران میلیونی خود بکاهد، به مصاف شاگردان مجید جلالی می رود.
از سوی دیگر پیکان که در نیم فصل نخست یکی از بهترین تیم ها تلقی می شد در دور برگشت نتوانسته روند مثبت حرکتی خود را حفظ کرده و با شکست های متعددی روبرو شد.
دیدار روز جمعه که به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، می تواند سرآغاز دوباره ای برای «علیرضا منصوریان» باشد و باید در انتظار جدال اندیشه های این مربی جوان با «مجید جلالی» از باتجربه ترین مربیان فوتبال ایران باشیم.
با این حال استقلال که از ابتدای فصل با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است به تازگی با عجیب ترین اتفاق ممکن روبرو شد که می تواند عواقب جبران ناپذیری برای آبی های پایتخت داشته باشد.
این باشگاه بزرگ به دلیل بدهی های زیاد به بازیکنان خارجی جدا شده خود با محرومیت نقل و انتقالات زمستانی از سوی فیفا همراه شده است که وضعیت «آندرانیک تیموریان»، «سرور جباروف» و «روزبه چشمی» که به تازگی با استقلال قرار داده امضا کرده اند و کادر فنی امید زیادی به آنان داشت، نامشخص باشد.
در ادامه مسابقات هفته نوزدهم و در مهمترین بازی روز شنبه، پرسپولیس که با چهار پیروزی متوالی در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است، میهمان صبای قم یکی از گزینه های سقوط، خواهد بود.
پرسپولیس در این دیدار «سید جلال حسینی»، «فرشاد احمدزاده» و «مهدی طارمی»‌ را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد که شاید این مساله برای تیم تحت هدایت «برانکو ایوانکوویچ» مشکل ساز شود.
هرچند هواداران سرخپوشان کسب برتری در این دیدار را آسان تلقی می کنند، اما برانکو به خوبی می داند که غلبه بر تیم تحت هدایت «صمد مرفاوی» در قم چندان آسان نیست.
پرسپولیس درصورت برتری در این دیدار می تواند با شرایط روحی مناسبی مهیای سه دیدار سخت متوالی با تراکتورسازی، استقلال تهران و سپاهان باشد و از سوی دیگر صبای قم هم ارزش های کسب امتیازات دیدار خانگی مقابل سرخپوشان را می داند.
همچنین نفت تهران که در سه دیدار نیم فصل دوم تنها یک امتیاز اندوخته است، برای جلوگیری از روند نزولی خود حتما باید در دیدار خانگی برابر استقلال خوزستان به موفقیت برسد.
فولاد خوزستان و سیاه جامگان مشهد هم که در هفته های اخیر شرایط خوبی نداشته اند در مصافی حساس مقابل هم صف آرایی می کنند.
سایپا پس از برتری روحیه بخش هفته گذشته، اکنون با پدیده مشهد روبرو می شود که نتایج هفته های اخیر و نرسیدن به امتیازات لازم سبب شده تا حتی مدیرعامل پدیده نیز اعتراض خود را به عملکرد کادر فنی و بازیکنانش نشان دهد.
سپاهان اصفهان با هدایت «عبدالله ویسی» با صنعت نفت آبادان روبرو می شود و برای نزدیک شدن به بالانشینان باید در ورزشگاه نقش جهان به پیروزی دست یابد.آبادانی ها هم پس از شکست سنگین خانگی مقابل استقلال که با واکنش منفی هواداران روبرو بود تنها به کسب موفقیت فکر می کنند تا به شرایط خود سروسامان دهند.
**برنامه دیدارها بدین شرح است:
*جمعه 8 بهمن ماه:
تراکتورسازی - ماشین سازی تبریز / ساعت 15
استقلال تهران - پیکان تهران / ساعت 16:45
*شنبه 9 بهمن ماه:
گسترش فولادتبریز - ذوب آهن اصفهان / ساعت 14:30
پدیده مشهد - سایپا / ساعت 14:30
سپاهان اصفهان - صنعت تفت آبادان/ ساعت 15
فولادخوزستان - سیاه جامگان مشهد / ساعت 15:30
نفت تهران - استقلال خوزستان / ساعت 16:50
صبای قم - پرسپولیس تهران / ساعت 16:50
**جدول رده بندی:
1- پرسپولیس/18 بازی/ 41 امتیاز
2- تراکتورسازی/18 بازی/37 امتیاز
3- ذوب آهن/ 18 بازی/ 32 امتیاز
4- استقلال تهران/18بازی/28 امتیاز
5- سپاهان/ 18بازی/ 27 امتیاز
6- پیکان/18 بازی/26 امتیاز
7- گسترش فولاد/18 بازی/ 24 امتیاز(تفاضل گل 2)
8- نفت تهران/18 بازی / 24 امتیاز (تفاضل گل یک)‌
9- فولاد خوزستان/ 18 بازی/23 امتیاز
10-استقلال خوزستان/18 بازی/ 22 امتیاز
11- صنعت نفت آبادان/18بازی/ 20 امتیاز
12- پدیده مشهد/18 بازی/ 19 امتیاز
13-سایپا/18 بازی/ 17 امتیاز
14- سیاه جامگان/18 بازی/ 15 امتیاز
15-صبای قم/18 بازی/ 13 امتیاز
16- ماشین سازی/18 بازی/9 امتیاز
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783** 1701
خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1615400

وبگردی