آفتاب

احداث شهرک آی.سی.تی کشور با همکاری سنگاپور در مجموعه اقتصادی پیام

احداث شهرک آی.سی.تی کشور با همکاری سنگاپور در مجموعه اقتصادی پیام

کرج - ایرنا - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت که تفاهم نامه ای با یک شرکت سنگاپوری برای احداث شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات به مساحت 350 هکتار در این منطقه در استان البرز منعقده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

سعید زرندی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، خاطرنشان کرد:‌ از مدت ها پیش موضوع راه اندازی شهرک آی سی تی در دستور برنامه های این مجموعه بوده و در تفاهم نامه ای با یک شرکت سرمایه گذار سنگاپوری عملیات اجرایی این شهرک به مساحت 350 هکتار آغاز شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام همچنین گفت: 20 طرح توسعه در این مجموعه در دستور کار است که اهتمام ویژه ای برای تحقق این پرژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام دارای ظرفیت های بلاقوه ای است، افزود: استقرار صنایع دانش بنیان در محدوده 15 هکتاری پیام نیز تا اواسط اسفند ماه امسال محقق می شود.
زرندی با اشاره به لزوم ایجاد پایانه صادراتی در استان البرز خاطر نشان کرد: این امکان در مجموعه پیام در سه بخش اجرایی خواهد شد که با توجه به روند کار پیش بینی می شود فاز اول این پروژه در شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
این مسئول اضافه کرد: در مجموع 20 طرح توسعه در مجموعه اقتصادی و فرودگاه پیام برنامه ریزی شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1615348

وبگردی