آفتاب
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

بازدید مهمانان داخلی و خارجی رویداد مشهد 2017 از آرامگاه فردوسی

بازدید مهمانان داخلی و خارجی رویداد مشهد 2017 از آرامگاه فردوسی

مشهد- ایرنا- مهمانان ملی و بین المللی رویداد مشهد 2017 به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون دبیرکل آیسسکو، استاندار خراسان رضوی، جمعی از سفرا و سرکنسول های کشورهای اسلامی در ایران از آرامگاه فردوسی دیدن کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این بازدید راهنمایان، اقدام به معرفی بخش های مختلف آرامگاه شاعر سخن سرای توس، حکیم ابوالقاسم فردوسی کرده و تاریخچه ای از شرح حال وی را برای بازدید کنندگان بیان کردند.
همچنین مهمانان این رویداد از موزه فردوسی که در آن آثار و اشیای متعلق به دوره های پیش از تاریخ تا دوران معاصر از جمله نقاشی های شاهنامه، آثار سنگی و سفالی، ابزارآلات قدیمی، کتب تاریخی و غیره به نمایش درآمده است، دیدن کردند.
شاهنامه خوانی، اجرای حرکات آیینی خراسانی از جمله برنامه های جانبی این بازدید بود.
آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در زمینی به گستره 6 هکتار بنا شده و ساخت بنای این آرامگاه از جمله هنرهای مهندس هوشنگ سیحون است.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند.
آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
کد N1615246

وبگردی