آفتاب
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

فرهنگ و تمدن ایران برای مسلمانان جهان ناشناخته است

فرهنگ و تمدن ایران برای مسلمانان جهان ناشناخته است

مشهد- ایرنا- مشاور سفارت سنگال در ایران گفت: فرهنگ و تمدن ایران برای مسلمانان جهان هنوز ناشناخته است.

موسی فل، سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه 14 قرن تمدن و هنر دوره اسلامی ایران در مشهد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشور ایران دارای تمدن اسلامی بسیار قوی است اما هنوز این ظرفیت و تمدن عمیق برای همه مسلمانان جهان شناخته شده نیست.
وی با بیان اینکه، تقویت بیشتر مناسبات و روابط ایران با کشورهای دیگر، این شناخت را افزایش خواهد داد، افزود: با حضور مسلمانان جهان در ایران، ظرفیت ها و پتانسیل های کاربردی عمیق موجود در ایران در عرصه ها و زمینه های تاریخی و غیره شناخته و معرفی می شود.
وی بیان کرد: هنوز مسلمانان جهان با عمق داشته ها و ظرفیت های ایران ناآشنا هستند و به نظر می رسد با ترجمه ظرفیت های ایران به زبانهای انگلیسی، فرانسه و عربی، می توان این شناخت را برای آنان میسر کرد.
وی تصریح کرد: زبان فارسی برای همه مسلمانان جهان قابل درک نیست و چقدر خوب است که ایران به زبانهای خارجی هرچه بیشتر معرفی شود.
وی با اشاره به روابط خوب و موثر دوطرفه ایران و سنگال، اظهار کرد: برای مدت 2 سال در سفارت سنگال در ایران مشغول فعالیت هستم و شاهد روابط خوب 2 کشور در عرصه های مختلف پزشکی، فناوری و غیره بوده ام.
وی در خصوص موزه 14 قرن هنر و تمدن دوره اسلامی در ایران نیز گفت: این موزه بسیار زیبا و جالب است و چقدر خوب است که همه مسلمانان فرصت بازدید و مشاهده این آثار را داشته باشند.
نمایشگاه 14 قرن هنر و تمدن ایران در دوره اسلامی شامگاه سه شنبه با به نمایش گذاشتن 178 قطعه از اشیای تاریخی منحصر به فرد و نفیس، متعلق به قرون مختلف تاریخی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، جمعی از سفیران، وزرا و مهمانان خارجی رویداد مشهد 2017 در محل موزه بزرگ خراسان افتتاح شد که برای مدت 6 ماه برای بازدید عموم برپا خواهد بود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که امسال در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
کد N1614808

وبگردی