آفتاب
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

تالار فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی در مشهد گشایش یافت

تالار فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- تالار فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی با حضور میهمانان ملی و بین المللی شرکت کننده در مراسم آغاز رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام عصر سه شنبه در مشهد گشایش یافت.

این مراسم با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون سازمان میراث فرهنگی، جمعی از میهمانان خارجی از جمله سفرا، سرکنسولها و شخصیتهای فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.
178 قطعه تاریخی بینظیر متعلق به 14 قرن تمدن اسلام از مخازن موزه های سراسر ایران به منظور نمایش در تالار فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی مشهد که در نوع خود منحصربفرد گردآوری و به نمایش گذاشته شده است.
این تالار ویژه به مدت 6 ماه با هدف آشنایی کشورهای اسلامی با تاریخ، فرهنگ و هویت مردم ایران برپا خواهد بود. در این نمایشگاه ویژه اشیاء منحصر به فردی وجود دارد که بسیاری از آنها تاکنون نمایش داده نشده اند.
قرآنهای نفیس خطی قرون اولیه اسلامی تا دوره قاجار، آثار سفالی، فلزی، ظروف شیشه و آبگینه، کتب خطی و هنرهای کتاب آرایی، آثار هنری قطعات خوشنویسی خوشنویسان ایران شامل سلطانعلی مشهدی، علی هروی، میرعماد سیفی قزوینی، میرزا غلامرضا اصفهانی و سایر هنرمندان خوشنویس نامی ایران از جمله این آثار هستند.
بخشی از این آثار اختصاص به هنر نقاشی ایران دارد که شامل آثاری در زمینه های مصورسازی شاهنامه فردوسی، بوستان و گلستان سعدی و آثار سایر شاعران نامی ایران می باشد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
کد N1614657

وبگردی