آفتاب

چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور، بررسی شد

چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور، بررسی شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نوید ادهم در نهصد و چهلمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات وزیر برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این چارچوب بر اساس بند ۲ از هدف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب برای ارزشیابی از شایستگی های دانش آموزان در حوزه های یازده گانه تربیت، ذیل ساحت های تعلیم و تربیت تهیه و تدوین شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این چارچوب یادگیری شایستگی محور عبارت از مجموعه صفات و توانایی هایی است که یادگیرنده با ترکیب و هماهنگ کردن دانش، نگرش، گرایش(میل) باور، اراده و مهارت های مرتبط با ساحت های ششگانه به صورت یک کل سازمان یافته در وجود خود فعلیت بخشیده و امکان عملکرد موفقیت آمیز و آگاهانه را جهت درک رابطه ها و بهبود مداوم موقعیت خود و دیگران بر اساس معیارهای اسلامی فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه که اولین جلسه شورای عالی با حضور دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش بود، اعضای این شورا برای وی در انجام مسئولیت حساس و خطیر که بر عهده گرفته است،آرزوی توفیق و سربلندی کردند.

کد N1614560

وبگردی