آفتاب

برگزیت، فرصتی برای اتحاد اروپایی‌ها است

برگزیت، فرصتی برای اتحاد اروپایی‌ها است

مذاکره‌کننده ارشد برگزیت در پارلمان اروپایی، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را فرصتی برای اتحاد اعضای این اتحادیه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «گای فورهوفشتاد» مذاکره‌کننده ارشد برگزیت در پارلمان اروپایی گفت که تصمیم بریتانیا برای خروج «پاک» از اتحادیه اروپایی، فرصتی برای اصلاحات در اروپا و جلوگیری از فروپاشی روابط میان باقی دولت‌های عضو است.

نخست‌وزیر پیشین بلژیک و عضو پارلمان اروپایی همچنین افزود که انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و آنچه که وی به عنوان حرکت به سوی «حمایت از تولیدات داخلی»‌ خوانده است، زنگ هشداری برای اتحادیه اروپایی است.

وی در مصاحبه خود با رویترز در حالی که کتاب جدید خود با نام «آخرین فرصت اروپا» را معرفی می‌کرد، افزود: «مذاکرات برگزیت فرصت خوبی نه تنها برای بحث در خصوص توافق جدید و مشارکتی نو با بریتانیا است، بلکه همچنین فرصتی برای تاکید بر این مسئله است که هم اینک زمان داشتن یک دولت واقعی در اروپا است.»‌

بریتانیایی‌ها در ماه ژوئن با رای اکثریت به خروج از اتحادیه اروپایی رای مثبت دادند. در تاریخ ۱۷ ژانویه نیز می در سخنانی گفت که بریتانیا همزمان با خروج از اتحادیه اروپایی از بازار واحد اروپایی نیز خارج خواهند شد. وی همچنین تاکید کرد که فرایند خروج از اتحادیه اروپایی تا پایان ماه مارس آغاز خواهد شد.

دادگاه عالی بریتانیا امروز – سه‌شنبه – در خصوص نیاز به تاییدیه پارلمان برای آغاز فرایند خروج از اتحادیه اروپایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فورهوفشتاد همچنین گفت هنوز برای گمانه‌زنی در خصوص تاثیر این خروج روی بریتانیا و شهر لندن که بزرگ‌ترین مرکز تجاری اروپا است، «خیلی زود است.»‌

وی افزود: «مشخص است که این انتقال با محدودیت زمانی روبه‌رو بوده و من مسائل و اموری موقتی را دیده‌ام که به درازا کشیده‌اند.»

این مقام اروپایی گفت: «‌باید ببینیم آیا آن‌ها به دنبال توافق‌نامه تجارت آزاد هستند یا خیر. ممکن است این موضوع متفاوت باشد.»

وی در تلاش است تا به جای رایزنی قبل و بعد از هر دور از گفت‌و‌گو‌های برگزیت، یک کرسی برای پارلمان در میز مذاکرات تخصیص دهد.

 

 

 

کد N1614084

وبگردی