آفتاب

پیش از این به افراد توصیه شده بدون دریافت ضمانت لازم تسهیلات بانکی ارائه ‌می‌شد/ قصد ایجاد جنجال نداریم

پیش از این به افراد توصیه شده بدون دریافت ضمانت لازم تسهیلات بانکی ارائه ‌می‌شد/ قصد ایجاد جنجال نداریم

وزیر اقتصاد گفت: سیستم بانکی کشور در گذشته به خواست برخی از مقامات سیاسی و مجلس به برخی از افراد تسهیلاتی داده و در مقابل آن تضمین مناسبی اخذ نکرده به همین دلیل امروزه در وصول این مطالبات با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب‌نیا در حاشیه نشست تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه یکی از انتقادهای قوه قضائیه در پرونده‌های فساد اقتصادی پرداخت وام و تسهیلات توسط بانک‌ها به افراد بدون گرفتن تضمینات لازم است و از دولت درخواست کرده که در این زمینه بررسی کند ، دولت تا به حال چه اقدامی در این زمینه کرده است گفت: اعطای تسهیلات و مطالبات احتیاج به بررسی‌های مفصل و طولانی مدت دارد که ما مشغول به شناسایی و ریشه‌یابی این گونه مسائل هستیم.

وزیر اقتصاد افزود: البته برای کوتاه مدت هم برنامه هایی‌داریم. سیستم بانکی کشور در گذشته به خواست برخی از مقامات سیاسی و مجلس به برخی از افراد تسهیلاتی داده و در مقابل آن تضمین مناسبی اخذ نکرده به همین دلیل امروزه در وصول این مطالبات با مشکل مواجه است.

او با تاکید براینکه بانک‌ها باید دقت بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند و تضمینات مناسبی اخذ کند، گفت: باید دقت شود تسهیلاتی که به افراد پرداخت می‌شود در همان مورد باید صرف شود.

طیب‌نیا با بیان اینکه برای پیگیری پرونده‌های بزرگ تسهیلات بانکی کارگروهی در بانک مرکزی تشکیل شده است، ادامه داد: پرونده‌های بزرگ در حال بررسی موشکافانه است و تصمیماتی هم تاکنون راجع به آنها گرفته شده و اعمال شده است. ما باید با این مشکلات ریشه‌ای عمل کنیم اما قصد ایجاد جنجال نداریم. 

کد N1613179

وبگردی