آفتاب

اشتباه های رایج در فصل زمستان برای مراقبت از پوست

اشتباه های رایج در فصل زمستان برای مراقبت از پوست

سرمای زمستان مشکلات خاص پوستی ایجاد می‌کند. خشکی، خارش، ترک‌های پوستی روی دست و صورت و ترک‌های پوست لب مشکلات رایجی هستند که در زمستان برای پوست به وجود می‌آیند.

سرمای زمستان مشکلات خاص پوستی ایجاد می‌کند. خشکی، خارش، ترک‌های پوستی روی دست و صورت و ترک‌های پوست لب مشکلات رایجی هستند که در زمستان برای پوست به وجود می‌آیند. وقتی برف یا باران می‌آید یا هوا خیلی سرد است رطوبت در محیط خانه کمترشده که باعث می‌شود پوست خشک‌تر شود. خشکی هوای خانه به این دلیل است که اغلب ما در محیط خانه از وسایل گرمایشی زیادی استفاده می‌کنیم که محیط را خشک می‌کند. اگرچه گرمای خانه در زمستان مطبوع است اما این خشکی هوا برای پوست مشکل ساز است. چطور می‌توانید از مشکلات پوستی در زمستان پیشگیری کنید؟ چطور می‌توانید مشکلات پوستی را درمان کنید و خشکی و ترک پوست را رفع کنید؟ برای رفع مشکلات پوستی در زمستان ابتدا باید بدانید چه کارهایی باعث ایجاد مشکل پوستی می‌شود تا بدانید چطور باید از آنها پیشگیری کنید یا آنها را درمان کنید.

اشتباه اول: محصولات مراقبتی پوست را عوض نمی‌کنید
یک اشتباه بسیار رایج در بسیاری از افراد این است که آنها همواره از یک محصول مراقبتی پوست در تمام فصل‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که شما نمی‌توانید هر محصولی را در هر فصلی استفاده کنید. پوست شما به مواد مراقبتی مختلفی در فصل‌های متفاوت نیاز دارد، بویژه در زمستان که خشکی هوا بیشتر است این موضوع مهم‌تر است. اگر شما از فوم‌های پاک‌کننده صورت اسیدی استفاده می‌کنید در زمستان باید از محصولاتی استفاده کنید که روغنی یا کرمی هستند.
در مورد استفاده از مرطوب کننده‌ها نیز باید بیشتر دقت کنید. اگر پوست چربی دارید در فصل زمستان بدون شک به مرطوب‌کننده نیاز دارید. مرطوب کننده‌ها به شما کمک می‌کنند تا تعادل چربی و خشکی را در پوست ایجاد کنید. هوای سرد نیاز پوست را به رطوبت و آبرسانی پوست بیشتر می‌کند. به همین دلیل بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که رطوبت‌رسانی قوی را انجام می‌دهند و بیشتر کرمی هستند. شما همچنین می‌توانید محصولات روغنی و روغن‌های گیاهی مفید برای پوست را در این فصل بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب نیاز پوست به رطوبت کافی را برآورده خواهید کرد.
همچنین لازم است با نوشیدن آب فراوان، رطوبت کافی برای پوست را تأمین کنید. یکی از مشکلات رایج فصل زمستان این است که افراد به خاطر سرما علاقه کمتری به مصرف نوشیدنی‌ها دارند. برای تأمین آب بدن به جای نوشیدنی‌های سرد مصرف نوشیدنی‌های گرم را بالا ببرید تا همواره مایعات کافی بنوشید.
اشتباه دوم: لایه‌برداری پوست را انجام نمی‌دهید
فقط به این دلیل که بدن را با لباس‌های گرم پوشانده‌اید یا صورت خود را با شال و روسری بسته‌اید به این معنا نیست که پوست دیگر در معرض آلودگی قرار ندارد یا نیاز به لایه‌برداری و پاکسازی ندارد. اگر لایه‌های مرده پوست را پاکسازی نکنید یک لایه و قشر کلفت از آن روی پوست شما تشکیل می‌شود و این باعث ایجاد تشکیل عفونت‌های پوستی یا جوش‌های پوستی می‌شود. همچنین اگر لایه‌برداری پوست را انجام ندهید هیچ کدام از محصولات مراقبتی پوست مثل مرطوب کننده‌ها اثربخش نخواهند بود.
با این حال این به معنای آن نیست که پوست را دائماً لایه‌برداری کنید. برای لایه‌برداری پوست در زمستان این کار را با احتیاط زیادی انجام دهید.
کد N1612196

وبگردی