آفتاب

یک مسئول در هرمزگان: برای جابجایی دانش آموزان ناگزیر به استفاده از وانت هستیم

یک مسئول در هرمزگان: برای جابجایی دانش آموزان ناگزیر به استفاده از وانت هستیم

بندرعباس - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با ابراز تاسف از حادثه خودروی دانش آموزان بشاگردی که منجر به فوت یکی از دانش آموزان شد ، گفت: آموزش و پرورش برای جابه جایی دانش آموزان در مناطق سخت گذر ناگزیر به استفاده از خودروی وانت است.

به گزارش ایرنا ، دانش هاشمی پور یکشنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده دانش آموز بشاگردی بااشاره به تکرار حادثه برای خودروی حامل دانش آموزان در منطقه بشاگرد ، افزود:در بشاگرد به لحاظ مشکلات زیرساختی و سخت گذر بودن مناطق روستایی ، ناگزیر به استفاده از خودرو وانت برای جابه جایی دانش آموزان هستیم.
وی بیان داشت: اگر چه با تمرکز بر جلب و جذب منابع و امکانات بیشتر و همچنین توسعه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی همه توان خود را با استفاده از ظرفیت ها و منابع برای رفع مشکلات جابجایی دانش آموزان ، به کار گرفته ایم اما باید این واقعیت را هم مدنظر داشته باشیم .
وی ادامه داد:مدیریت موضوع و پرداخت هزینه این خودرو (حامل دانش آموزان) برعهده اداره کل کمیته امداد بشاگرد بوده که اقدام به جابجایی دانش آموزان خوابگاهی تحت پوشش خود می کرد اما آموزش و پرورش خود را از این مسئولیت جدا نمی داند و اعتقاد داریم همه باید در یک فرایند منسجم برای رسیدن به اهداف توسعه تکمیل کننده همدیگر باشیم.
این مسئول اظهارکرد: شهرستان بشاگرد به دلیل محرومیت های خاص که از گذشته وجود داشته است دارای زیرساخت های مناسب ارتباطی در مناطق روستایی نیست و برای جابه جایی ، وسیله ای غیر از وانت در مناطق سخت گذر امکان تردد ندارد ، ضمن اینکه در این شهرستان توسعه شرکت های حمل و نقلی با بهره مندی از خودروهای مناسب یک ضرورت است.
هاشمی پور تاکید کرد: آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی به تنهایی نمی تواند از عهده همه مشکلات برآید و برای رفع مشکلات و تنگناها ، در مسیر برنامه های خود ، نیازمند حمایت همه جانبه است و همه باید در کنار این مجموعه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه از تکرار این قبیل حوادث متاثر است ، بیان داشت: موضوع سرویس مدارس در حیطه مسئولیت های آموزش و پرورش نیست و علاوه بر نهادهای دیگر ، خانواده ها نیز نقش مستقیمی در این امر مهم دارند.
وی گفت: احساس مسئولیت در آموزش و پرورش اصل بنیادین است و اگر چه بسیاری از مسائل از عهده این مجموعه خارج است و یا مربوط به وظایف مسئولان دیگر و واحدهای برون سازمانی است اما همه ما یک جمع واحد هستیم و باید در مشکلات و دستاوردها خود را سهیم بدانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مشکلات آموزش و پروش را کاهش دهیم و همه توجه متولیان تعلیم و تربیت معطوف امرآموزش و رشد شاخص ها باشد ، باید توجه بیشتری به این مجموعه در بحث اعتبارات و امکانات و توسعه مدارس شبانه روزی شود.
وی یادآورشد: برای رسیدن به این مهم آموزش پرورش هرمزگان براستفاده از ظرفیت خیران و حمایت مضاعف مقامات عالی استان و کشور متمرکز است که جا دارد از همراهی و حمایت همه دلسوزان آموزش و پرورش بویژه نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس قدردانی کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش بشاگرد ، با حضور در بیمارستان میناب مقدمات ترخیص 2 دانش آموز مصدوم را فراهم کرد و در حال حاضر فقط یک دانش آموز که حال وی رضایت بخش است جهت پیگیری روند درمانی در بیمارستان میناب با حمایت آموزش و پرورش بستری است.
عبدالرضا روشن ضمیر با تاکید بر بسیج همه امکانات برای به حداقل رساندن مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان ، اظهارکرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان از لحظه وقوع حادثه با پیگیری امور و دستورانجام اقدامات لازم ، توجه ویژه ای به این مهم داشته اند و با جدیت پیگیر رفع چالش های آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در سطح مقامات عالی استان ، نمایندگان مجلس و مقامات وزارتخاته هستند.
بدنبال حادثه واژگونی خودروی نیسان حامل 19 دانش آموز خوابگاهی کمیته امداد بشاگرد که از روستای درکاه به سمت خمینی شهر در تردد بود ، یک دانش آموز جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان میناب اعزام شدند.
همچنین 13 آذرماه امسال نیز واژگونی وانت نیسان حامل دانش آموزان در محور بشاگرد به جاسک 18 زخمی برجای گذاشت.
آموزش و پرورش بشاگرد دارای هفت هزار و 500 دانش آموز است که در 196 مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.
شهرستان بشاگرد در فاصله 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/6048/1484
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1612134

وبگردی