آفتاب

شکسته شدن قفل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران

شکسته شدن قفل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان گفت که این پروژه مصوبه سال 85 اکنون و در دولت تدبیر و امید اجرایی شد .

ربیع فلاح امروز یکشنبه در بازدید از مراحل اجرای این پایانه در جویبار افزود : مازندران به عنوان قطب تولید مرکبات در کشور سالهاست محصولات محدودی صادرمی کند.
به گفته وی محدود بودن صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازندران نیز به دلیل نبود زیرساخت های لازم و موردنیاز است .
استاندار مازندران از پایانه صادراتی یکی از این زیرساخت های لازم برای آماده سازی وبسته بندی محصولات کشاورزی نام برد .
وی ادامه داد : در سال 85 مصوبه دولت مبنی بر ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران در شهرستان جویبار صادر شد اما این مصوبه سالها در گیرو دارهای اداری و بانکی معطل باقی مانده بود .
وی ادامه داد : در دولت یازدهم و تلاش برای رفع مشکلات مسیر فعالیت مجموعه و شرکت های تعاونی و تولیدی ، این پایانه صادراتی نیز مورد توجه قرار گرفت.
فلاح ادامه داد : با راه اندازی پایانه صادراتی بستر خوبی برای ارائه محصولات کشاورزی با کیفیت به کشورهای هدف ایجاد می شود .
وی از مازندران به عنوان استان محوری در تولیدات محصولات کشاورزی نام برد و افزود : این استان با ایجاد زیرساخت های لازم می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخل ، بازارهای خوب در کشورهای دیگر را قبضه بکند.
ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود در روستای پطرود جویبار درزمین به وسعت 31 هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری 330 هزار تنی محصولات آغاز شد .
این پروژه با بهره گیری از متدهای روز بکارگرفته شده در کشورهای آلمان ، ایتالیا واتریش و بومی سازی روش ها در مازندران در حال اجرا است .
سرمایه گذار این پروژه در این بازدید گفت که مرحله نخست پایانه 120 هزار تن ظرفیت دارد و با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی در حال اجرا است .
وی هشت ماه آینده را زمان بهره برداری فاز نخست پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران اعلام کرد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096
کد N1612069

وبگردی