آفتاب

زهرا و عباس خانه دارند / چراغ مِـهر در خانه یک خانواده محروم مـُهری روشن شد

زهرا و عباس خانه دارند / چراغ مِـهر در خانه یک خانواده محروم مـُهری روشن شد

شیراز - ایرنا - کپر و خانه کپری واژگانی است که تا عمق استخوان عباس و زهرا را می سوزاند ، زندگی در کپر و خانه کپری با آبرو داری و با سرخ کردن صورت با سیلی کار آسانی نیست اما زهرا و عباس سالها در زندگی مشترک با کپر و خانه کپری آبرو داری کردند و اینک به همت نیک اندیشان و خیرین شهرستان مُهر این زوج روستایی خانه دارند ، خانه ای که چراغ مِهر در آن روشن است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباس و زهرا که بیش از 70 بهار خزان زده را از سر گذرانده اند سالها فقط در یک چادر امدادی و در چند بلوک خشک برهم چیده زندگی می کردند ، سالها تموز آفتاب را تحمل می کردند بی آنکه خنکای یک نسیم روح بخش حالی از حال نداشته آنها بپرسد ، آنها سالها نشستند و باز شدن دریچه آرزوهایشان را در رویا دیدند بی آنکه خانه کپری آنها دریچه ای برای باز شدن داشته باشد .
زهرا وعباس، سالها چرخیدن پاشنه درِ خانه های عطوفت و مهربانی را به انتظار نشستند بی آنکه که خانه کپری آنها دری برای چرخیدن داشته باشد، آنها هر روز پاشنه مساعی را با مشقت بر می کشیدند و به دنبال یک لقمه نان حلال می رفتند و خانه کپری تنها مامن آن دو در بازگشت هر روز و در غروب های غمگین روستای حاجی آباد خواجه مراد بود .
شاهد نداری زهرا وعباس نخلی است که در جوار خانه کپری از زمین بر آمده و همه داراییش را در سایه ای هر چند کوتاه بی دریغ به آنها نثار می کند ، شاهد رنج های نهفته عباس و زهرا و بغض های فرو خورده آنها ، بلوک های خشک است که چون آرزوهایی تلنبار شده بر هم نشسته اند و هر لحظه بیم فرو ریختن آن می رود .
امسال آفتاب در روستای حاجی آباد خواجه مراد در بخش گله دار شهرستان مُهر مهربانی اش را بر عباس و زهرا سرریز کرد ، امسال نخل آرزوهای عباس و زهرا برگی تازه بر سر آنها کشید و در خزان آرزوها نوید سرسبزی و شکوفایی به آنها داد .
امسال آستین همت خیرین و نیک اندیشان شهرستان مُهر بالا و بالاتر رفت تا سخن در نداری عباس و زهرا کوتاه شود ، یکی مصالح آورد ، یکی هزینه کارگر و استاد کار را تامین کرد ، یکی زمین داد و دیگری زمان را به مِهر دعوت کرد ، جوانه های در و پنجره از دیوار خانه عباس و زهرا روییدند و نخل امید در زمستان زندگی آنها به بار نشست ، اینک زهرا و عباس خانه ای دارند با سقفی بی روزن ، آنها خانه ای دارند که هر چند کوچک و ساده و خودمانی است اما روح عشق و جوانمردی و عاطفه در آن موج می زند ، آنها می توانند با همت نیک اندیشان شهرستان مُهر اکنون گلیم فراغت را در خانه خود پهن کنند و قصه سالهای بی قراری را زمزمه نمایند .
در گفت و گویی که با برخی از نیک اندیشان و خیرین شهرستان مُهر و مسوولان بنیاد مسکن استان فارس انجام داده ایم چگونگی احداث یک واحد مسکونی خیر ساز برای این خانواده محروم روستایی بیان شده است .
مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس دراین زمینه بیان داشت : خرداد ماه امسال احداث یک واحد مسکونی در روستای حاجی آباد از توابع بخش گله دار شهرستان مهر جهت یک خانوار محروم به متراژ75 مترمربع با اسکلت بنایی درزمینی به مساحت 275مترمربع که زمین آن واگذاری بصورت رایگان ازطرف بنیاد مسکن تامین شده است و با تفاهم نامه با کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت و این واحد مسکونی اکنون دراختیار این خانواده قرار دارد .
مهندس زمانی با قدردانی از تلا ش و همت نیک اندیشان شهرستان مهر گفت : دراین کار خدا پسندانه خیراندیشان ، قاسم برکاتی، مسعود درویشی ، مرتضی جهانبانی ، هانی خالدی ، محمود شمسی و محمد فالی عابد مشارکت داشتند .
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد:مشارکت خیرین دراحداث سرپناه برای محرومین یک فعالیت خداپسندانه است که هر جا ظهور و بروز کند عزم جهادی برای رفع محرومیت از چهره روستاها را نیز دوچندان خواهد کرد ، بنیاد مسکن آمادگی دارد تا هر جا خیرین و نیکو کاران برای تامین احداث سرپناه برای محرومان اعلام آمادگی کنند مشارکت داشته باشد و دراین راه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد .
هانی خالدی نیک اندیش شهرستان مهر با بیان اینکه تنهای رضای خداوند را دراین کار در نظر گرفته است بیان داشت: اگر همه کسانی که می توانند کاری برای محرومان انجام دهند در کار احداث سرپناه مشارکت داشته باشند قطعا زندگی همه ما بهتر خواهد بود و دیگر شاهد رنج و محرومیت و نداری خانواده ها نخواهیم بود .
مسعود درویش دیگرنیک اندیش این شهرستان نیزاظهار داشت : توصیه ها برای کمک به محرومان از آموزه های دینی و سفارش پیامبر اکرم (ص) است ، ما باید پیرو اولیای دین باشیم و دراین زمینه هر قدمی برداشته شود بدون تردید رضایت خداوند را به دنبال دارد .
محمد حاجی پور مدیر بنیاد مسکن شهرستان مُهر نیز اظهار داشت : بنیاد مسکن با عزم جهادی برای خانه دار شدن محرومان می کوشد ، موضوع خانه دار شدن محرومان و نیازمندان در ردیف فعالیت های جهادی است و ما آمادگی داریم تا در هر روستای این شهرستان برای زدودن غبار محرومیت تلاش مضاعف داشته باشیم .
حاجی پور با بیان اینکه بنیاد مسکن در هر شرایطی سعی بر کاهش مهاجرت های ناخواسته و ایجاد انگیزه برای روستاییان برای ماندن در روستاها می کند گفت : از جمله این اقدامات واگذاری اراضی به متقاضیان برای احداث مسکن است ، بنیاد مسکن در سال جاری 207 قطعه به مساحت کل 73 هزار 900 متر مربع و در سالهای گذشته سه هزار و 398 قطعه به مساحت 10میلیون و 20 هزار و 805 متر مربع به متقاضیان واگذار کرده است که تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت ها دارد .
شهرستان مُهر در 424 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
گزارش از : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
کد N1610835

وبگردی