آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بررسی لایحه «مالکیت اتباع خارجی» در مجلس

بررسی لایحه «مالکیت اتباع خارجی» در مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، از بررسی لایحه «اجازه اجاره و استملاک اتباع خارجی و سازمان‌های بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران»، خبر داد.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لوایح مطروحه در کمیسیون حقوقی و قضائی، گفت: بر اساس ماده ۹۷۹ قانون مدنی و بندهایی از قانون اساسی، اتباع خارجه در بحث تملک در ایران محدودیت هایی دارند.

وی در خصوص وضعیت تملک افاغنه در کشور، افزود: این دسته از اتباع ایرانی تنها حق اجاره املاک را دارند و در تملک نیز ممنوعیت هایی را پیش رو دارند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در خصوص بررسی لایحه اجازه اجاره و استملاک اتباع خارجی و سازمان های بین المللی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این لایحه بزودی در کمیسیون بررسی می شود اما به نظر من و با توجه به اینکه روح قانون مخالف استملاک اتباع خارجی است، این لایحه نباید تصویب شود.

نوروزی همچنین از بررسی لوایح و طرح هایی از جمله طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان تحقیق و تفحص در مشاغل حساسی مدیریتی، بررسی لایحه نحوه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضائی خبر داد.

کد N1610689

وبگردی