آفتاب
امام‌جمعه شهرستان فردیس مطرح کرد:

تلاش شورای شهر کرج برای جدانشدن فردیس/ارسال نامه به دیوان عالی

تلاش شورای شهر کرج برای جدانشدن فردیس/ارسال نامه به دیوان عالی

فردیس - امام‌جمعه شهرستان فردیس تلاش شورای شهر کرج برای عدم تشکیل شورا و شهرداری مستقل در شهرستان فردیس را ناعادلانه و غیرمنطقی خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس از ریزش ساختمان پلاسکو در پایتخت به‌عنوان یک حادثه تلخ یادکرد و گفت: متاسفانه از تعداد شهدای آتش نشان در این حادثه اطلاع دقیقی در دست نیست.

وی در ادامه به خسارات مالی فراوان که در پی این حادثه متوجه مردم و کشور شده است اشاره کرد و گفت: باید از این حادثه درس عبرت بگیریم.

امام‌جمعه شهرستان فردیس فاجعه ساختمان پلاسکو را درس عبرتی برای مسئولان و مردم دانست و گفت: مسئولان برای جلوگیری از این اتفاقات اجازه ساخت‌وساز غیر مجاز را ندهند.

ایمانی عامل ساخت‌وسازهای غیر مجاز را به دلیل عدم نظارت کافی شهرداری و شوراها دانست و گفت: پرداخت جریمه برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز راه‌حلی اشتباه است متأسفانه بالا بودن مبالغ جریمه ساخت‌وسازهای غیرمجاز باعث شده که شهرداری‌ها حساب ویژه در خصوص داشته باشند.

امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به وجود سازه‌های غیرمجاز در برخی مناطق شهرستان فردیس، گفت: مدتی است که از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود اما وجود ساخت‌وسازهای غیرمجازی که درگذشته انجام‌شده اگر زمین‌لرزه ای به وقوع بپیوندند خانه‌ها بر سر مردم آوار می‌شود.

وی به قوانین مربوط به ساخت‌وساز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کلان‌شهرها مهندسان ناظر با سازه‌های غیرمجاز به شدت برخورد می‌کنند این در حالی است که در شهرهای کوچک‌تر از جریمه بدون در نظر گرفتن عواقب استفاده می‌شود.

ایمانی با تأکید بر اینکه در برخی مناطق محروم شهرستان شهروندان به دلیل بضاعت کم اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌کنند، گفت: مسئولان شهرستان باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه شهرستان فردیس در بخش دیگری با اشاره به جابجایی ناگهانی برخی از مسئولان شهرستان، گفت: جابجایی مسئولان باید با فکر و تدبیر انجام شود.

وی به حضور نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در شهرستان فردیس اشاره کرد و این مهم را خوشایند خواند و گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مردم برگزار شد قول تشکیل شورا و شهرداری مستقل فردیس داده‌شده است.

ایمانی تلاش شورای شهر کرج برای عدم تشکیل شورا و شهرداری مستقل در فردیس را ناعادلانه و غیرمنطقی خواند و گفت: برخی مدعی هستند که سالانه هزاران میلیارد در فردیس هزینه می شود در حالی که استقلال فردیس از شورای شهر کرج به نفع مردم فردیس است باز می خواهند جلوی این مهم را بگیرند.

امام‌جمعه شهرستان فردیس بابیان اینکه شورای شهرکرج در این باره پرونده‌ای به همراه وکلای تراز اولشان را به دیوان عالی کشور برای لغو مصوبه هیئت‌وزیران فرستاده اند، گفت: شهروندان فردیسی اعضای شورای شهر کرج را هر چهار سال یکبار می‌توانند ببینند.

ایمانی ابراز امیدواری کرد شهروندان فردیسی سال آینده لذت شورا و شهرداری مستقل را بچشند.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص باعث شد حزب های سیاسی و افراطی نتوانند به اهداف سو خود دست پیدا کنند.

امام‌جمعه شهرستان فردیس در بخش دیگری به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: موضع‌گیری جریانات سیاسی افراطی در این باره عاقلانه نیست، وجود برجام لازم بود و نمی‌توان آن را بدون دستاورد و یا امری صد درصد مثبت تلقی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشور یمن اشاره کرد و گفت: سه میلیون نفر از شهروندان یمنی از سرزمین خود آواره شده اند این در حالی است که آمریکا و انگلیس مدعی دفاع از حقوق بشر هستند ولی اقدامی در راستای کمک به کشور یمن و سوریه انجام نمی‌دهند.

کد N1610087

وبگردی