آفتاب
امام جمعه سنندج:

همه باید از آموزش و پرورش به عنوان نهادی تاثیرگذار حمایت کنیم

همه باید از آموزش و پرورش به عنوان نهادی تاثیرگذار حمایت کنیم

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج ضمن اشاره به سالگرد تشکیل شورای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نهادی بزرگ و بسیار تاثیرگذار است و همه باید از آن حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: شورا واژه ای قرآنی است و شایسته است همه برای موفقیت آن تلاش کنیم و خود را ذی حق بدانیم.
وی با بیان اینکه این شورا نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان دارد اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی درست، زمینه کسب مهارت و پیشرفت بهتر را برای آینده سازان کشور فراهم کند.
امام جمعه سنندج در ادامه به نقش جوانان صدر اسلام در اعتلای دین اشاره کرد و گفت: آنان با شجاعت حق را آشکار کردند و پرچم اسلام را بر بت پرستی به اهتزاز درآوردند.
ماموستا خدایی ادامه داد: امروز نیز به برکت وجود جوانان، اسلام و شریعت پیامبر محفوظ مانده و همچنان پایدار خواهد ماند.
وی از جوانان خواست قدر عمر خود را بدانند و از نعمت جوانی در راه پشتیبانی از اسلام استفاده کنند.
ماموستا خدایی با بیان اینکه خداوند سه صفت را برای اهل ایمان ذکر کرده است افزود: صفت اول تلاوت قرآن با تدبر و تعقل است که اهمیت بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه دومین صفت، ادا کردن نماز به موقع با شرایط و ارکان خاص خود است ادامه داد: نماز انسان را از کارهای ناشایست باز می دارد و جداکننده کفر و اسلام است.
وی صفت سوم را انفاق ذکر کرد و گفت: خداوند دستور داده است که در پنهان و آشکار انفاق کنیم؛ چرا که انفاق، باعث بخشودگی گناهان و منفعت آخرت می شود.
24 تا 30 دی به عنوان هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
7355
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1610023

وبگردی