آفتاب
معاون سازمان میراث فرهنگی:

صادرات صنایع دستی کشور در سه سال 59 درصد افزایش یافت

صادرات صنایع دستی کشور در سه سال 59 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی کشور در سه سال گذشته حدود 59 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، بهمن نامور مطلق در سمنان با اشاره به افزایش 36 درصدی میزان صادارت صنایع دستی در سال 93 نسبت به سال 92، افزود: سال گذشته حدود 13 درصد به رشد سال 93 و امسال نیز حدود 10 درصد به مجموع میزان صادرات صنایع دستی کشور افزوده شد.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد رشد خوب صنایع دستی در کشور هستیم، گفت: تا رشد آرمانی هنوز فاصله داریم و در چند سال گذشته نه تنها از رشد منفی صنایع دستی جلوگیری شده، به رشد مثبت در این حوزه دست یافته ایم و رشد این حوزه بی وقفه ادامه‌دار است.
وی، رقم صادرات صنایع دستی کشور در سال 94 را 180 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال 95 این میزان حدود 10 درصد افزایش یافته است و امیدواریم تا پایان امسال به این میزان افزوده شود.
نامور مطلق، نوع ارتباط ایران با سایر کشورها، وضعیت اقتصادی جهان و ورود بخش خصوصی را در تعیین میزان صادرات صنایع دستی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بازارهای خوبی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به دست بیاوریم.
وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی و بسیج مردم به خرید و استفاده از صنایع دستی داخلی، می‌توان زمینه اشتغال جوانان را در حوزه صنایع دستی فراهم کرد، گفت: ظرفیت اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی در کشور می تواند به پنج میلیون نفر هم برسد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، افزود: در حال حاضر اطلاعات 400 هزار هنرمند کشور در سامانه این سازمان ثبت شده و حدود همین تعداد هم افرادی هستند که هنوز در سامانه ثبت نشده، اما تا کنون شناسایی شده و فعال هستند.
نامور مطلق گفت: اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی رو به افزایش و دانش آموختگان رشته‌های صنایع دستی در حال جذب در حرفه های مرتبط با تحصیلات خود هستند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازدید از وضعیت صنایع دستی و هنرمندان استان و شرکت در جشنواره گل نرگس سمنان، از روز گذشته به استان سفر کرد.
٧٣٤١/٦١٠٣
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1609987

وبگردی