آفتاب
آتش نشانانی که جاودانه شدند؛

جنوب شرق استان تهران داغدار حادثه پلاسکو/آماده باش نیروهای امدادی

جنوب شرق استان تهران داغدار حادثه پلاسکو/آماده باش نیروهای امدادی

شرق استان تهران-حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران، موجب اندوه بسیاری از مردم شده است و در این میان نیروهای امدادی در جنوب شرق استان تهران در آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران، موجب اندوه بسیاری از مردم شده است.

بسیاری از مردم استان تهران از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه در مراکز انتقال خون حاضر شده و برای کمک به مصدومان و مجروحان، خون خود را اهدا کردند که این امر نماد محبت ایرانیان را به معرض نمایش گذاشت.

به گفته مسئولان انتقال خون استان تهران، وضعیت ذخیره خون در این استان مطلوب بوده و این سازمان می تواند به مجروحان و نیازمندان به خون، امدادرسانی لازم را انجام دهد.

از دقایق اولیه وقوع حادثه پلاسکو، نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، آتشنشانی و اورژانس در کنار پلیس در حال امدادرسانی و خدمات رسانی به مصدومان و مجروحان حادثه هستند.

استفاده از برخی امکانات امدادی شهرستان های جنوب شرق استان تهران

بر اساس پیگیری خبرنگار مهر، نیروهای امدادی در جنوب شرق استان تهران در آماده باش قرار داشته و برخی از فعالان حوزه امدادی از شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت به محل حادثه اعزام شدند.

نیروهای آتش نشانی در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در آماده باش قرار داشته و برای نجات آتش نشانان گرفتار در زیر آوار دعا می کنند.

دعای مردم استان تهران برای نجات افراد گرفتار زیر آوار

همچنین برخی از امکانات و تجهیزات موجود در هلال احمر شهرستان های جنوب شرق استان تهران نظیر سگ های زنده یاب به تهران منتقل شده است.

مردم جنوب شرق استان تهران در شامگاه پنج شنبه با حضور در مساجد و قرائت دعای کمیل، برای نجات افراد گرفتار در زیر ساختمان قدیمی پلاسکو دعا کرده و به روح آتش نشانانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند، درود فرستادند.

به گفته مردم جنوبشرق استان تهران، نیروهای آتش نشانی که در این حادثه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده و یا راهی بیمارستان شدند، نماد شجاعت و عشق به مردم هستند که برای همیشه نام و یادشان در اذهان و تاریخ باقی می ماند.

کد N1609700

وبگردی