آفتاب

نشست هفتگی شوراهای اسلامی کار شهرستان ری برگزار شد

نشست هفتگی شوراهای اسلامی کار شهرستان ری برگزار شد

در جلسه آموزشی امروز، شوراهای اسلامی کار محور شهرری بر اهمیت تکیه به قانون کار برای حل اختلافات کارگری و کارفرمایی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دراین جلسه که صبح امروز در محل خانه کارگر شهرری برگزار شده بود بر اهمیت تکیه به شرایط پیش بینی شدن در قانون کار برای حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی تاکید شد.

در این جلسه با اشاره به اختلافات موجود بر روابط کارگر و کارفرما تاکید شد که مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار بهترین مرجع برای حل اختلافات هستند و کارگران و نمایندگان صنفی آنها باید در رسیدگی به اختلافات روابط کار از ظرفیت این مراجع نهایت استفاده را بکنند.

در این جلسه همچنین با تاکید بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تصویب شد درصورتی که کارگر از کارفرما درخصوص مشکلات بیمه‌ای شکایتی دارد می‌تواند مشکل خود را از طریق طرح اعتراض در سازمان تامین اجتماعی پیگیری کند. اما اگر به هر دلیلی به اعتراض او در تامین اجتماعی رسیدگی نوشد می‌توان از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر ماجرا بود.

در پایان این جلسه بر ضرورت حضور کارگران در تمام مناسبات روابط کار تاکید و یادآوری شد در صورتی که کارگران نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشند حقوق آنها به صورت گسترده‌ای تضییع می‌شود.

کد N1605858

وبگردی