آفتاب
مدیر سابق آکادمی استقلال در گفتگو با مهر:

اداره آکادمی از مدیریت باشگاه سخت‌تر است/ در یک فصل ۸ دربی بردیم

اداره آکادمی از مدیریت باشگاه سخت‌تر است/ در یک فصل ۸ دربی بردیم

مدیر سابق آکادمی استقلال گفت: اگر در تیم‌های پایه هزار تومن هم از خانواده ها بگیرید، بالاخره دیر یا زود، بر ملا شده و آبروی انسان می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از کم حرف و حدیث ترین مقاطع در آکادمی استقلال، دوره مدیریت رضا صادقپور بر تیم‌های پایه آبی پوشان بود. وی با حفظ سمت نایب رئیسی هیات مدیره باشگاه مدیریت آکادمی را بر عهده داشت و در زمان مدیریت وی نه شکایتی از سوی خانواده‌ها صورت گرفت و نه هیچ صحبتی از رد و بدل شدن پول بین خانواده‌ها و مربیان این تیم ها صورت گرفت. به بهانه حاشیه‌های جدید در آکادمی استقلال، با رضا صادقپور گفتگویی داشتیم که می خوانید.

* اصلا در فضای فوتبال نیستم و هیچ تمرکزی روی استقلال ندارد
صادقپور در ابتدای صحبت های خودگفت: یکسال است که بیشتر تمرکزم روی دانشگاه است و تدریس و از فضای فوتبال فاصله گرفته‌ام. بیشتر وقتم را دانشجویانم می‌گیرند و من هم با علاقه برای آنها وقت می‌گذارم. باور کنید مدتی است که اصلا به فوتبال فکر هم نکرده‌ام و در فضای فوتبال نیستم. اگر الان از من بپرسند مربی تیم جوانان و امید استقلال کیست نمی‌دانم. از فضای فوتبال خسته و ملول هستم و چند ماه است که خارج از فوتبال یک زندگی بدون استرس در کنار خانواده ام سپری می‌کنم. 

* در یک سال ۸ دربی را بردیم فکر کردند کار ساده‌ای است
طی یک فصل که مدیریت تیم‌های پایه را بر عهده داشتم و از دستاوردهای این یکسال حضور، پیروزی در ۸ دربی متوالی بود. ما در چهار رده سنی رفت و برگشت دربی را بردیم. این اتفاق تا ۵۰ سال بعد هم تکرار نمی‌شود. رسانه‌ها و حتی خود باشگاه کم لطفی کردند که این موضوع ماندگار نشد. پیروزی در ۸ دربی پشت سر هم به سخن ساده است. گرچه واقعا به سخن هم ساده نیست. دوستان الان متوجه می‌شوند که آن زمان چه اتفاق بزرگی افتاد.

* هیچ وقت مورد اتهام و تهمت قرار نگرفتیم
از پیروزی در ۸ دربی و نتیجه گرفتن در رده‌های مختلف مهمتر، سالم کار کردن و سالم کنار رفتن بود. خدا را شکر می‌کنم که نه در زمان مدیریتم بر آکادمی هرگز این حاشیه‌ها ایجاد نشد و از آن مهمتر بعد از اتمام ماموریتم نیز هیچ حرف و حدیثی در این خصوص شنیده نشد. یک نفر نیامد بگوید که در آن زمان هزار تومن از یک خانواده گرفته شده باشد. به نظر من بعد از اتمام دوران مدیریت هر فرد تازه صحبت‌ها و حرف و حدیث ها شروع می‌شود. این حرفها که الان شنیده می‌شود بخش کوچکی از صحبت هایی است که بعدها شنیده خواهد شد. من اصلا نمی توانم بگویم این تهمت ها درست است یا خیر. 

* علی سامره را فردی سالم می‌دانم
علی سامره در زمان مدیریت خود من هم مربی یکی از رده‌های سنی بود. من او را انسانی سالم می‌دانم. علی چه در دوران بازی و چه در زمان مربیگری‌اش از سلامت کاری برخوردار بود و من واقعا نمی‌دانم این صحبت ها چه معنایی دارد.

* مدیرعاملی استقلال سخت تر از وزارت و مدیریت بر آکادمی سخت تر از مدیرعاملی
به جرات می‌گویم که مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتی از تصدی یک وزارتخانه هم سخت تر است. اما سخت تر از مدیرعاملی استقلال و پرسپولیس، مدیریت بر آکادمی این دو باشگاه است. در عین حالی که می‌توان در این بخش از باشگاه سالم کار کرد، بازیکن ساخت و منشاء خیر بود، همانطور هم می‌شود حاشیه سازی کرد و باشگاه را هم به حاشیه کشاند.

* افشارزاده گفت حالا فهمیدم چه کار کردی
بعد از این اتفاقاتی که برای آکادمی افتاد و کار به رسانه‌ها کشید و فایل‌های صوتی بود که اعضای آکادمی بر علیه یکدیگر منتشر کردند، در تماسی که با افشارزاده داشتم به من گفت حالا فهمیدم که آن زمان چه کار کردی که آکادمی بی حرف و حدیث کارش را می‌کرد. 

* دیر یا زود گند فساد در می‌آید
پول گرفتن از خانواده‌ها در آکادمی چه با مصوبه چه بی مصوبه چه با اجاز و اطلاع باشگاه و یا بدون آن، درست نیست و دیر یا زود تبدیل به یک معضل خواهد شد. حتی اگر هزار تومان هم از خانواده بازیکن دریافت شود یعنی فساد و گند این فساد دیر یا زود در می آید. کافیست بازیکن را یک بار بازی ندهند، آنوقت است که خانواده‌اش معترض می شود و عنوان می کند پول داده است. 

کد N1605591

وبگردی