آفتاب
خبر رئیس سازمان بورس مطرح کرد

حقوقی‌ها از حضور در بازار سرمایه غفلت نکنند

حقوقی‌ها از حضور در بازار سرمایه غفلت نکنند

طی روزهای اخیر سازمان بورس میزبان گروه‌های مختلف فعال در بازار سرمایه بوده است. در همین راستا، روز شنبه نیز شاپور محمدی و مدیران ارشد ...

سنا:طی روزهای اخیر سازمان بورس میزبان گروه‌های مختلف فعال در بازار سرمایه بوده است. در همین راستا، روز شنبه نیز شاپور محمدی و مدیران ارشد سازمان بورس در جمع فعالان حقوقی بازار سرمایه همچون غدیر، شستا، گروه مالی پاسارگاد، سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، هلدینگ خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری امید، خوارزمی و آتیه دماوند حاضر شدند. در این نشست که با محور هماهنگی ورود نقدینگی جدید صندوق‌ها به بورس برگزار شد در مورد موضوعاتی همچون اهمیت سبدگردانی، معافیت مالیاتی، دامنه نوسان، تعدیل کارمزدها، نقدینگی، ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی، رتبه‌بندی، کاهش سود بانکی و همچنین فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری بحث و گفت‌وگو شد و همچنین برخی فعالان حقوقی بازار سرمایه از تزریق منابع جدید به بورس خبر دادند.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان بورس با بیان اینکه از همه فعالان بازار سرمایه شامل حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و کارگزاران حمایت خواهد کرد، گفت: باید به فکر بزرگ کردن بازار و حمایت از همه فعالان بازار سرمایه از جمله حقوقی‌ها باشیم و در این خصوص اقداماتی در جریان است که به زودی به نتیجه خواهد رسید و اعلام عمومی خواهد شد. دکتر محمدی افزود: من اعتقاد دارم دولت به تناسب منابعی که از طریق بازار بدهی جذب می‌کند، باید به نقدینگی بازار سهام کمک کند. سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه حقوقی‌ها نباید منفعل باشند و عملکرد انفعالی آنها به بازار لطمه می‌زند، خطاب به حقوقی‌ها گفت: از رشد بازار غفلت نکنید، بازار را بزرگ کنید و بدانید که فعالیت حقوقی‌ها موجب دلگرمی اشخاص حقیقی است.محمدی افزود: حقوقی‌ها باید چه در بازار خوب و چه در بازار بد حضور داشته باشند. در همین زمینه به فعالان حقوقی بازار سرمایه توصیه می‌شود هرچه زود‌تر صندوق‌های بازارگردانی راه بیندازند. در ادامه این نشست دکتر قالیباف، مدیر عامل شرکت بورس تهران از تشکیل کارگروهی برای پیگیری مسائل شرکت‌های بورسی و همچنین توسعه ابزارهای جدید با هدف عمق بخشیدن و انتظام به بازار سرمایه خبر داد. وی درادامه گفت: بنابر اعلام برخی رسانه‌ها سکاندار جدید بورس در حال پیگیری و پیاده‌سازی طرح‌هایی است که می‌تواند اتفاقات شایان توجهی را رقم بزند. بنابراین با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان بورس و اقدامات عملی این سازمان برای بازگرداندن روند منطقی و صعودی به بازار سرمایه شاید بتوانیم نوید زمستانی گرم برای اهالی تالار را بدهیم. دیدار دکتر شاپور محمدی با حقوقی‌های بازار سرمایه ضلع سوم مثلث بورس را کامل کرد. پیش از این رئیس سازمان بورس در جمع فعالان حقیقی بازار سرمایه و همچنین مدیران عامل کارگزاری‌ها حاضر شد و مشکلات آنها را شنید.

کد N1605424

وبگردی