آفتاب

ارزیابی‌از 420 واحد رسانه ملی در اجلاس فناوری رسانه

ارزیابی‌از 420 واحد رسانه ملی در اجلاس فناوری رسانه

نشست خبری سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با حضور علیدادی (معاون توسعه فناوری رسانه ملی و رئیس اجلاس) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیدادی (معاون توسعه فناوری رسانه ملی و رئیس اجلاس) در این نشست گفت: در حالی سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه را برگزار می‌کنیم که شاهد تغییرات گسترده در زیرساخت رسانه‌ها هستیم و این حرکت رو به جلو برای ارتقای کیفیت فنی رسانه‌هاست.

محمد فهمی (دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه) نیز در این نشست گفت: بعد از 2 سال از برگزاری آخرین اجلاس در این هفته شاهد برگزاری اجلاس سیزدهم خواهیم بود که همچون دوره‌های گذشته یک نشست ساده فنی نیست و از ابعاد مختلف به این حوزه خواهد پرداخت.

علیدادی ادامه داد: در مدت دو روز برگزاری اجلاس 22 نشست با حضور 57 سخنران در 5 محور تولید محتوا، خدمات ارزش افزوده، انتقاد از رسانه‌های همگانی، خودکفایی و خوداتکایی زیرساخت‌های فناوری رسانه و ساختمان تاسیسات فناوری نوین برگزار خواهد شد. موضوع این اجلاس توسعه و همگرایی رسانه‌های همگانی و نوین خواهد بود.

وی ادامه داد: در حدود 70 شرکت داخلی و تعدادی شرکت خارجی در این نشست حضور خواهند داشت همچنین از محصولات جدیدی که در تولید آنها به خودکفایی رسیده‌ایم رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در اختتامیه این اجلاس نیز چند پروژه جدید توسط ریاست سازمان صداوسیما افتتاح می‌شود.

معاون توسعه و فناوری رسانه افزود: با توجه به کسب جوایز مهندسی ثبت از HPUریاست فنی این نهاد را به اجلاس دعوت کردیم. همچنین از مدیران ارشد DBTدعوت به عمل آوردیم در ضمن مدیر فنی رادیو و تلویزیون PHKبه عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور خواهد داشت.

در ادامه تشریح برنامه‌های اجلاس سیزدهم فناوری رسانه گفت: همزمان از چندین پروژه نوآورانه نیز که توسط مراکز استان‌ها انجام شده است تقدیر و تشکر خواهد شد. همین طور در حاشیه این نشست از مقالات علمی که در این زمینه به چاپ رسیده‌اند معرفی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: از اقدامات کمی و کیفی همکاران که مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت نیز با معرفی برترین‌ها توسط ریاست سازمان تقدیر خواهیم کرد. ارزیابی‌ها از 420 واحد سازمان توسط واحدهای ناظر ان به صورت ارزیابی 360 درجه انجام خواهد شد.

یکی از محورهای اصلی این اجلاس ملی گرایی رسانه‌های ترکیبی است و سازمان پیرو همین محور سیاست‌های تازه‌ای در رابطه با شرکت‌های خارج از کشور که این خدمات را انجام می‌دهند در پیش خواهد گرفت.

در ادامه محمد فهمی گفت: آنچه ما به عنوان رسانه رادیو و تلویزیون می‌شناسیم رسانه خطی است مخاطب اختیاری برای انتخاب درباره محتوا یا زمان پخش ندارد اما دنیا به سمت رسانه‌های جامع، عظیم و ترکیبی در حرکت است و ما باید تلاش کنیم تا از این قافله عقب نمانیم. یکی از اهداف برگزاری این نشست بررسی راه‌های ایجاد رسانه‌های ترکیبی است.

علیدادی ادامه داد: برای این اجلاس کارکردی دوگانه تعریف شده است یک کارکرد درونی و یک کارکرد بیرونی، مهمان‌های دعوت شده به صورت همگرا و در مسیر حرکت به سوی پیشرفت انتخاب شده‌اند. تشابه فضاهای مجازی آنها را به رسانه‌های تلویزیونی نزدیک می‌کند بنابراین لازم است از زاویه متفاوت به بحث رسانه‌های مجازی نگاه کنیم. شرکت‌هایی با ما در ارتباط هستند و در زمینه تغییر شیوه‌های کهنه به تکنولوژی‌های نوین با هم به رقابت می‌پردازند. این نشست علاوه بر معرفی دستاوردهای گذشته با توجه به حضور این شرکت‌ها رقابتی در بین آنها ایجاد خواهد کرد و به بهبود توسعه رسانه‌ای ایران کمک می‌کند.

(ادامه دارد)

کد N1605152

وبگردی