آفتاب
موضوع را پیگیری خواهم کرد؛

مهدی هاشمی: انتخابات فدراسیون قانونی بود اما گوش شنوایی نیست

مهدی هاشمی: انتخابات فدراسیون قانونی بود اما گوش شنوایی نیست

رئیس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با تاکید بر قانونی بودن انتخابات این فدراسیون گفت: اگر قرار نیست گوش شنوایی باشد، بحث دیگری است اما اقدام وزارت خلاف منشور المپیک است.

مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از شیوه اعلام تغییر مدیریت فدراسیون تیراندازی توسط مسئولان ورزشی کشور خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی توسط اصحاب رسانه از انتخاب سرپرست برای این فدراسیون مطلع شدم. طوری که وقتی اصحاب رسانه با من تماس گرفتند تا در مورد این موضوع صحبت کنند، کاملاً از آن بی‌اطلاع بودم.

وی در این رابطه ادامه داد: روز گذشته با حکم وزیر ورزش، سرپرست فدراسیون تیراندازی انتخاب شد در حالی که صبح امروز بود که یکی از مسئولان این وزارتخانه طی تماسی با من، موضوع را اطلاع‌رسانی کرد. من هم در پاسخ برای سرپرست جدید آرزوی موفقیت کردم اما واقعاً متعجب هستم از نوع رفتار و برخورد مدعیان اخلاق‌مداری و جوانمردی در ورزش کشور!

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به یک دهه فعالیت خود در ورزش کشور و این رشته تصریح کرد: به اذعان همین مدیران ورزش، من فردی موفق در مدیریت بوده‌ام و به همین دلیل بیشتر متعجب می‌شوم از این‌گونه برخورد آنها. با این اوصاف از سایر افراد چطور باید انتظار داشت و افراد جدیدی هم که با حکم‌های جدید مسئولیت می‌گیرند، چطور می‌توانند به این رفتارها اعتماد کنند.

هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر تغییر مدیریت فدراسیون تیراندازی پیش از پایان دوره چهار ساله ریاست آن را کاملاً مغایر با قوانین عنوان کرد و گفت: قطعاً این موضوع عواقب داخلی و خارجی زیادی به همراه خواهد داشت. البته شخصاً تلاش می‌کنم و در رابطه با عواقب بیرونی این اقدام انجام شده، کمتر چالش و تنشی متوجه ورزش و تیراندازی کشور شود؛ به گونه‌ای که این موضوع تأثیر جدی و منفی روی فعالیت‌های تیم ملی نداشته باشد اما قطعاً چالش‌های داخلی تغییر ایجاد شده، زیاد خواهد بود.

وی که پیش از پایان دوره ریاستش و به دلیل ملغی اعلام شدن انتخابات برگزار شده از سوی دیوان عدالت اداری مدیریت فدراسیون تیراندازی را کنار گذاشته است، تأکید کرد: این حق برای من محفوظ است که از طریق دستگاه‌های داخلی، پیگیر این مسئله باشم. دیوان عدالت اداری یکی از نهادهایی است که به این موضوع ورود کرده است. در کشور مراجع زیادی وجود دارد که از طریق آنها مشکل پیش آمده را پیگیری خواهد کرد. باید این حق برای من محفوظ بماند که از حق خود دفاع کنم.

رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با تأکید بر اینکه انتخابات این فدراسیون در صحت و سلامت کامل برگزار شد، گفت: من برای این ادعا مستندات قانونی دارم و با در دست داشتن آنها، تغییرات ایجاد شده را پیگیری می‌کنم. بی‌شک مبنای عملکرد در فدراسیون‌های ورزشی باید اساسنامه و مقرراتی که در آئین‌نامه وجود دارد، باشد. انتخابات فدراسیون بر اساس این اساسنامه و آئین‌نامه انجام شد و بر همین اساس مشکلی ندارد.

هاشمی تأکید کرد: انتخاب سرپرست برای فدراسیون تیراندازی، خلاف و مغایر با منشور المپیک است. اگر قرار نیست گوش شنوایی باشد که این موضوع را بشنود، بحث دیگری است. من هم تلاش می‌کنم این موضوع‌ها به مراجع بین‌المللی کشیده نشود تا آسیب جدی به تیر و کمان ایران وارد نشود، اما قطعاً این حق را برای خود قائل خواهم شد که تا حصول نتیجه، موضوع را به صورت داخلی پیگیری کنم.

کد N1604955

وبگردی