آفتاب
احمد مبلغی:

دانشگاه مذاهب؛ سند عینیت یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی است

دانشگاه مذاهب؛ سند عینیت یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی است

آیت الله احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی سند عینیت یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان دوره چهارساله مسئولیت خود در دانشگاه مذاهب اسلامی تبدیل شدن دانشگاه مذاهب به دانشگاهی با ابعاد بین المللی را ضروری دانست و در پیام مهمی اعلام کرد: با لحاظ پایان پذیرفتن دوره چهار ساله مسؤولیت خود در دانشگاه مذاهب اسلامی و آماده شدن برای حضوری متمرکز تر در قم، نکاتی را در خصوص این دانشگاه ارائه می کنم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی نشانه صدق انقلاب اسلامی در رویکرد به همگرایی اسلامی، و سند عینیت یافته نظام جمهوری اسلامی در دوری جویی از  تعصب مذهبی است.

آیت الله مبلغی افزود: در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی- که از تحلیل کلمات معظم له استفاده می شود، دانشگاه مذاهب، جایگاهی«دارای قابلیت لازم برای  تبدیل شدن به جریانی علمی، سالم و وحدت گرا در سطح جهان اسلام»، «دارای توان ایجاد تمرین برای  زیستن اتباع مذاهب در کنار یکدیگر» و «دارای رسالت پیگیری توسعه و تعمیق روش مقارنه در محیط دانش های اسلامی» به منظور تقویت تحمل و تبادل علمی بین مذاهب است.

وی ادامه داد:  دانشجویان این دانشگاه، مجموعه ای مومن به وحدت اسلامی هستند که در صورت ارتقای سطح و دامنه دانشگاه، بستر ارتقای نقش دانشی و اجتماعی آنان فراهم می آید.

متن کامل پیام:

بسم الله الرحمن الرحیم

با لحاظ پایان پذیرفتن دوره چهار ساله مسؤولیتم در دانشگاه مذاهب اسلامی و  آماده شدن برای حضوری متمرکز تر در قم، نکاتی را در خصوص این دانشگاه ارائه می کنم:

۱- دانشگاه مذاهب اسلامی نشانه صدق انقلاب اسلامی در رویکرد به همگرایی اسلامی، و سند عینیت یافته نظام جمهوری اسلامی در دوری جویی از  تعصب مذهبی است.
 
- در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی- که از تحلیل کلمات معظم له استفاده می شود- دانشگاه مذاهب، جایگاهی است:
الف. دارای قابلیت لازم برای  تبدیل شدن به جریانی علمی، سالم و وحدت گرا در سطح جهان اسلام.
ب. دارای توان ایجاد تمرین برای:  «زیستن اتباع مذاهب در کنار یکدیگر».
ج. دارای رسالت پیگیری توسعه و تعمیق «روش مقارنه در محیط دانش های اسلامی» به منظور  تقویت تحمل و تبادل علمی بین مذاهب.

۳.  دانشجویان این دانشگاه، مجموعه ای مومن به وحدت اسلامی هستند که در صورت ارتقای سطح و دامنه دانشگاه، بستر ارتقای نقش دانشی و اجتماعی آنان فراهم می آید

کد N1604921

وبگردی