آفتاب
رئیس هیات مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران:

فارغ التحصیلان فلسفه تعلیم وتربیت درآموزش وپرورش بکار گرفته شوند

فارغ التحصیلان فلسفه تعلیم وتربیت درآموزش وپرورش بکار گرفته شوند

رئیس هیات مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران گفت: فارغ التحصیلان رشته فلسفه تعلیم و تربیت درآموزش و پرورش به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیات مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در دیدار این هیات با وزیر آموزش و پرورش  هدف از این جلسه را فتح الباب پیوند بین رشته فلسفه تربیت دانشگاهی با آموزش و پرورش ایران خواند و پیشنهاد کرد: سالن و فضایی مشخص برای انجمن در بدنه سازمان ایجاد شود.

بختیار شعبانی افزود: حمایت از نشریات تخصصی و بهره گیری از فارغ التحصیلان رشته فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان مشاوران مدیران مدارس و برگزاری کارگاه های ضمن خدمت برای معلمان در جهت ادراک فلسفه تربیتی از دیگر پیشنهادات برای همکاری این انجمن با آموزش و پرورش است. 

در ادامه خسرو باقری نیز داشتن مشاور از میان فلاسفه تعلیم و تربیت به منظور دادن دیدی جامع نگر به آموزش و پرورش را لازم دانست.

یحیی قائدی نیز مهمترین نقطه اتصال بین انجمن و وزارت خانه را در تربیت معلمان و تسهیلگران  نواندیش دانسته و خواهان مجوزی برای راه اندازی مدارس تجربی زیر نظر دانشگاه ها به منظور آزمون نظریه های تربیتی جدید مثل (فلسفه برای کودکان) شد.

نرگس سجادیه نیز با اشاره به آموزشهای غیر رسمی مهارت محور در مدارس مردم نهاد گفت: پتانسیل های زیادی در مراکز پیش دبستانی و دبستان ها وجود دارد که لازم است مورد توجه واقع شود.

بابک شمشیری نیز خواهان برگزاری نشست های ماهیانه ستادها و شوراهای دانشکده ای حوزه های علوم تربیتی به شکل مستمر با وزارتخانه شد تا ارتباط بهینه بین دانشگاه و وزارت خانه برقرار شود. 

همتی فر از تلاش های دانشجویی برای راه اندازی کمپین هایی که در حال جمع آوری آثار و اندیشه ها و نقد مربیان بزرگ ایرانی مانند دکتر شریعتمداری است خبر داد و درخواست کرد وزارتخانه علاوه بر کتب درسی، پایگاه هایی را  برای جمع آوری میراث مربیان بزرگ و شناخت آنها و نقد آثار ایشان  فراهم سازد. 

در پایان این دیدار وزیر آموزش و پرورش قول مساعدت برای اختصاص مکان مشخصی به انجمن و سالن هایی برای برگزاری کارگاه ها داده و از برگزاری نشست های ماهیانه استقبال کرد.

مسائل آموزش و پرورش از برجام مهمتر است/لزوم ارائه راه حل برای برون رفت از بحران

فخرالدین دانش آشتیانی ضمن درخواست تدوین یکپارچه راهبردهای حوزه های آموزش، پرورش و پژوهش گفت: این نظریه ها به شکل کاربردی به وزارت خانه ارسال شود.

دانش آشتیانی با تاکید بر همراهی اعضای انجمن فلسفه تعلیم و تربیت در رسانه ها و روزنامه و صدا سیما با بهره از سرمایه های علمی و اجتماعی اظهار داشت: افراد صاحب نظر باید راهکارهایی برای حل بحران و برون رفت آموزش و پرورش از این بحران ها را ارائه دهند.

وی مساله این وزارت خانه را از برجام و هر مساله ی دیگری مهمتر دانسته و خواهان تاکید بر ضرورت  طرح مسائل و ارائه راه حل ها از سوی اصحاب فلسفه تربیت ایران شد.

کد N1604625

وبگردی